Wat hebben jullie als laatste gekocht deel 2
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: Wat hebben jullie als laatste gekocht deel 2
Hallo,
Een Schukken cyclomaaier en een Welger AP51 balenpers.
Aan beide wel wat werk maar het heeft tot voor kort allemaal nog gewerkt.
Heeft iemand misschien meer info (Handleiding, service manual) van de Welger AP51?
Gr Marco
Een Schukken cyclomaaier en een Welger AP51 balenpers.
Aan beide wel wat werk maar het heeft tot voor kort allemaal nog gewerkt.
Heeft iemand misschien meer info (Handleiding, service manual) van de Welger AP51?
Gr Marco
- Bijlagen
-
- DSC09515 (Small).JPG (133.8 KiB) 12425 keer bekeken
-
- DSC09478 (Small).JPG (138.62 KiB) 12425 keer bekeken
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hoi Marco,
Leuke aanwinsten. Daar kun je veel plezier mee hebben.
Vooral de Schukken vind ik leuk.
Leuke aanwinsten. Daar kun je veel plezier mee hebben.
Vooral de Schukken vind ik leuk.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Door minder leuke omstandigheden stond alles te koopbij mij in de buurt. Ook nog wat ander spul zoals een goudland ploegje en 2x een MF35.
Ik wist niet dat hij een Schukken maaier had. Eerst maar eens alles nalopen.
Weet iemand of er doek omheen hoort? Uit de folders en info die ik kan vinden zie ik soms wel en soms niet zeildoek eromheen.
Gr Marco
Ik wist niet dat hij een Schukken maaier had. Eerst maar eens alles nalopen.
Weet iemand of er doek omheen hoort? Uit de folders en info die ik kan vinden zie ik soms wel en soms niet zeildoek eromheen.
Gr Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320
Hallo Marco,
Bij een pers wil de afstelling van de kettingen om alles op tijd te te zetten wel eens aan de binnenkant van het plaatwerk staan.
Dus voorzichtig schoon vegen en kijken.
Groeten Wim.
Bij een pers wil de afstelling van de kettingen om alles op tijd te te zetten wel eens aan de binnenkant van het plaatwerk staan.
Dus voorzichtig schoon vegen en kijken.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
- Contacteer:
Hello Allemaal,
voor 50 euro oudijzer gekocht in de vorm van een hogedrukspuit die niet werkte en ondertussen wel werkend is. 7,5 PK reinigings kracht voor 50 euro is toch niet slecht !.
Groetjes,
René.
voor 50 euro oudijzer gekocht in de vorm van een hogedrukspuit die niet werkte en ondertussen wel werkend is. 7,5 PK reinigings kracht voor 50 euro is toch niet slecht !.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hout, multiplex platen en beits.
Hiervan worden de extra documentatie borden gemaakt voor de komende show in Nijnsel.
2x rood verlengsnoer van 20 meter.
Ook voor de komende show in Nijnsel.
P.S. 50 euro voor hogedrukspuit die niet werkt, is wel een gok.
Goed te lezen dat je nu 7,5 pk reiniginskracht hebt. Ik neem wel aan dat je opgenomen vermogen bedoelt.
Hiervan worden de extra documentatie borden gemaakt voor de komende show in Nijnsel.
2x rood verlengsnoer van 20 meter.
Ook voor de komende show in Nijnsel.
P.S. 50 euro voor hogedrukspuit die niet werkt, is wel een gok.
Goed te lezen dat je nu 7,5 pk reiniginskracht hebt. Ik neem wel aan dat je opgenomen vermogen bedoelt.
Groetjes Gerrit Preuter
-
- Contacteer:
Hello Gerrit,
Dat klopt, 200 bar bij 15 liter per minuut, 4m^2 stelcon plaat in ca 45 seconden schoon !. Er was een electrisch defect aan en in het verleden al mee gerommeld iets waar de meeste boeren astmatisch van worden maar voor mij geen probleem is.
Groetjes,
René.
Dat klopt, 200 bar bij 15 liter per minuut, 4m^2 stelcon plaat in ca 45 seconden schoon !. Er was een electrisch defect aan en in het verleden al mee gerommeld iets waar de meeste boeren astmatisch van worden maar voor mij geen probleem is.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Hallo,
Via het Franse Fergusonforum een werklampsteun kunnen kopen die normaal gezien op de FF 30 zat. Laatst kreeg ik ook nog een transportbakje van een buurman die op aan het ruimen is.
Mvg,
François

Via het Franse Fergusonforum een werklampsteun kunnen kopen die normaal gezien op de FF 30 zat. Laatst kreeg ik ook nog een transportbakje van een buurman die op aan het ruimen is.
Mvg,
François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box
-
- Site Admin
- Contacteer:
Niet gekocht, maar gekregen van een collega.
Een niet werkende Ariens RT214 freesje. Motor is wel los. Vonk niet.
Een niet werkende Ariens RT214 freesje. Motor is wel los. Vonk niet.
Groetjes Gerrit Preuter
-
Een fe 35 4 cilinder industrie uitvoering (J), heeft dienst gedaan bij de RAF en Engelse leger.
Hydraulische remmen en een kigas systeem zit er op, en met iets werk..
Hydraulische remmen en een kigas systeem zit er op, en met iets werk..
- Bijlagen
-
- DSCF0162.JPG
- (75.38 KiB) 11236 keer gedownload
-
- DSCF9681.JPG (81.6 KiB) 12251 keer bekeken
-
- DSCF9682.JPG (64.64 KiB) 12251 keer bekeken
-
- DSCF9683.JPG (83.63 KiB) 12251 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie
-
Een Vicon acrobaat met daarbij nog 8 reserve zonnen, dus voorlopig genoeg reserve tanden en wat lagerspul... Afgelopen zaterdag opgehaald. Nu eerst die grasmaaier nog bij z'n kladden grijpen (glijschotels vervangen).
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht

2 nieuwe bussen voor de hefas van de mf 135 gisteren er ingezet ,scheelt behoorlijk veel minder speling nu dan voor heen
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees
Hallo,
Twee weken geleden heb ik deze mooie FF30GV kunnen kopen.
Mvg,
François

Twee weken geleden heb ik deze mooie FF30GV kunnen kopen.
Mvg,
François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box
Lijkt nog een heel gaaf exemplaar Francois. Proficiat met zo'n mooie aankoop. Zou graag meer foto's zien. Ik heb nl net zo een. De benzine wijngaard. Heeft ze rechte of gebogen heflatten?
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
Hallo Symen,
Dank je! Hij is inderdaad nog heel erg gaaf en daar ben ik enorm blij om, was al een tijdje opzoek naar eentje in originele staat. Deze heeft rechte heflatten maar volgens mij hadden de Engelse TEK en TEL wel altijd gebogen heflatten maar bij de Franse productie is me dat nog niet geheel duidelijk. Heeft die van jouw ook rechte heflatten?
Mvg,
François
Hierbij nog wat extra foto's (mocht je wat foto's willen van specifieke details kan je me altijd een pb sturen)

Dank je! Hij is inderdaad nog heel erg gaaf en daar ben ik enorm blij om, was al een tijdje opzoek naar eentje in originele staat. Deze heeft rechte heflatten maar volgens mij hadden de Engelse TEK en TEL wel altijd gebogen heflatten maar bij de Franse productie is me dat nog niet geheel duidelijk. Heeft die van jouw ook rechte heflatten?
Mvg,
François
Hierbij nog wat extra foto's (mocht je wat foto's willen van specifieke details kan je me altijd een pb sturen)