Lage oliedruk Tef

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Manfred

Re: Lage oliedruk Tef

Bericht door Manfred »

Heren,
Nu met deze trekker een houtklover erachter die werkt op de aftakas, na ongeveer 1uur kloven gaat de trekker 4-takten/ploffen en stopt er mee. Na afkoeling/wachten start hij met moeite en alleen op vol gas en komt ploffend weer op gang en werkt weer een half uur en gaat dan weer uit. Brandstoffilters vernieuwd maar blijft zo vreemd doen, iemand een idee???? Groeten Manfred.
Tef-20 1955, weidesleep,grondbak,kegelsplijter(houtklover)

wpee

Bericht door wpee »

Laat je de tractor ook eens echt werken?
Zodat hij voldoende en goed warm wordt, en dan bedoel ik ploegen, diep cultivatoren of zo. En dan minstens een uur laten trekken.
Bij diesels maakt dat veel uit in de roetaanslag (afbouw met warm worden).
Dat is tenminste mijn ervaring, lui worden door niets doen....

Het lijkt me een probleem met aanslag op de verstuivers of de brandstofpomp werkt "warm" niet goed, al ben ik dat laatste nog nooit tegen gekomen.
Het andere zou kunnen zijn dat je met warme motor geen of te weinig compressie hebt waardoor je geen ontbranding krijgt, maar dat is nog onwaarschijnlijker.

Wim

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Manfred,

Ik zou het moeten horen maar naar schatting denk ik aan brandstof gebrek. Er zitten ook filters in de pomp (deksel aan de achterkant ,dus tegen de motor) of een verstopte leiding. Soms kan ook de tussentank verstopt zijn maar meest waarschijnlijk is de kraan onder de hoofd tank. Het kan ook water in de filters zijn, dat geeft ook dit soort verschijnselen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie