Hallo Wim en Bert,
@Wim,
Nou, de trekker is nu nog echt 50 tinten grijs. De donkere grijze kleur is er door de vorige eigenaar opgeschilderd. Daaraan kun je precies zien welke delen ik nog niet gehad heb.
Volgens mij zie je op de foto van de linkerkant, op het koppelingshuis de originele kleur er doorheen komen.
Ik spuit alles nu even provosorisch met een Kramp-spuitbus in een tijdelijk kleurtje, zodat het toch intussen een beetje toont.
Die verf van Kramp stoot je er zo af, dus die kan er ook vrij makkelijk weer af.
Maar zo hoef ik met het sleutelen niet zo om de lak te denken.
Als straks alles klaar is en er in principe niet meer aan gesleuteld hoeft te worden, gaat hij nog een keer uit elkaar om in z'n geheel nog een keer kaal en opnieuw in 2k lak gespoten te worden.
De juiste kleuren heb ik hier al op de site gevonden, maar die tabel klopt volgens mij niet helemaal.
Inderdaad moeten de wielen, grill en de delen achter de grill met een lichtere tint (Silver Mist) als de rest van de body (Flint Grey).
Ik denk trouwens wel dat de kleur van de treeplanken op de foto lichter lijkt dan in werkelijkheid, op deze foto zijn ze veel bronskleuriger:
@Bert,
Ja ach, het is hobby. Dan kun je het iets netter maken dan wanneer het betaald wordt.
Ik denk dat je voor het buigen van DOM een binnendoorn moet hebben, anders druk je hem plat.
En misschien zelfs wel heet stoken?