Goeden dag Ferguson liefhebers,
Mijn naam is Jaap, sinds kort hebben wij een huis gekocht met daarbij 10.000m2 weiland.
Om het geheel te kunnen maaien heben wij een Ferguson Tef 20 uit 1953 gekocht. Hij ziet er prachtig uit.
Ons Tefje heeft een 4 cylinder diesel van ca. 2100cc en loopt na wat schoonmaken van dieselleidingen en filters en een nieuwe demper weer geweldig. Ik moet nog wat sleutelen aan de remmen want die geven nu nog "niet thuis". Ook zal ik hier en daar wat aan de diesellekkages moeten doen. Het motortje loopt prima zonder opvoerpomp en ook het kleine "dagtankje" is niet aanwezig.Misschien herstel ik dat later nog eens.
Ons Tefje zal in de toekomst regelmatig met een bloter (boxer) van 150 cm onze hectare moeten maaien. Ons gezin bestaat alleen uit "petrolheads", er loopt meer diesel en benzine dan bloed door onze aderen en wij vinden niets mooier dan een paar uur op ons hard werkende dieseltje te mogen zitten.
Dank voor de leerzame info op deze site.
Groeten,
Jaap.
tulltefje
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: tulltefje
Hello Jaap,
Welkom hier. Ik heb wel meteen een tip, controleer of er een vrijloop op die bloter zit anders krijg je de trekker niet of moeilijk in de versnelling. Nog erger is waneer je wilt stoppen, dan gaat de maaier je trekker aandrijven. Aandachtspuntje voor de veiligheid dus.
Groetjes,
René.
Welkom hier. Ik heb wel meteen een tip, controleer of er een vrijloop op die bloter zit anders krijg je de trekker niet of moeilijk in de versnelling. Nog erger is waneer je wilt stoppen, dan gaat de maaier je trekker aandrijven. Aandachtspuntje voor de veiligheid dus.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: tulltefje
Bedankt voor de tip, ik zal er rekening mee houden.
Jaap
Jaap