Kleurcode ferguson ted Vliegtuigtrekker

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

richardploeg

Kleurcode ferguson ted Vliegtuigtrekker

Bericht door richardploeg »

Hallo,

Onlangs heb ik een ferugson TED gekocht.
Nu denken wij dat dit vroeger een vliegtuigtrekker is geweest vanwege de gele verfresten.
Heeft iemand een idee of dat ook daadwerkelijk zo kan zijn?
Zo ja, is het dan de moeite waard om de trekker zijn originele kleur te geven?

Op de foto zie je dat er een andere motor voor gebouwd is, de originele benzine petroluem motor is helaas kapot gevroren.

Groeten Richard Ploeg
Bijlagen
1396144300_5_SI3e.jpeg
1396144300_5_SI3e.jpeg (111.15 KiB) 10286 keer bekeken
Groetjes Richard.

Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Kleurcode ferguson ted Vliegtuigtrekker

Bericht door admin »

Richard,

De kans is groter dat het een industrie trekker is geweest en dat geel wel de originele kleur is.
Heeft de trekker brede remtrommels met brede en smalle remschoenen erin?
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Symen

Bericht door Symen »

Hallo Richard,

staat er nog een serienummer op. Lijkt mij een relatief oudje. Als er geen typeplaatje op zit kun je ook nog eens op het koppelingshuis kijken net achter de motor. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

richardploeg

Bedankt voor jullie reacties.

Ja hij heeft brede remtrommels, maar ik heb ze nog niet los gehaald.
Is binnenkort wel nodig want de keeringen van de achterbrug zijn lek, en het afstelmechanisme is kapot.
Volgens mij had ik in het verslag van Symen gelezen hoe je deze het beste kan vervangen.
Het type plaatje onder het stuur is gaan fietsen dus ik weet niet goed waar ik het bouwjaar kan vinden.
Ik ben wel heel erg benieuwd hierna, ik vind het ook jammer dat het serienummer ook weg is.

Hebben jullie nog tips voor het restaureren?
Hij moet echt helemaal spik en span worden.

Graag jullie reactie!

Richard Ploeg.
Bijlagen
(Ja, ik ben pas 15) Maar m,n liefde voor trekkers gaat diep!
(Ja, ik ben pas 15) Maar m,n liefde voor trekkers gaat diep!
1402053782_5_MKS5.jpeg (66.64 KiB) 10267 keer bekeken
Groetjes Richard.

Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Symen

Bericht door Symen »

Hallo Richard,

hydraulische en mechanische remmen dus! Bijzonder exemplaar. Ben zelf op dit moment zo eentje aan het opknappen. Best wel lastig met al die veertjes en remschoenen. De achteraskeerringen zullen idd wel doorlaten maar in de remmen zit ook olie en die kan het ook zijn. Mocht je er niet uitkomen vragen stellen he. Nieuwe cupjes in de cilinders zijn wel te krijgen. En de hooddcilinder zou links op het inspectieluikje moeten zitten. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Brede remtrommels.
Dan heb je een industrie versie te pakken. Die kom je niet veel tegen. De kleur is dan industrie geel.
De verschillen tenminste de remmen. Hydraulische en mechanische.

Voor industrie uitvoering bestonden ook andere opties van voor de landbouw uitvoering. Denk aan andere achter spatborden, treeplanken, voor spatborden etc. Ik wil je adviseren eerst je trekker grondig te fotograferen (voor al de rem datails) en je te verdiepen in de industrie uitvoering. Ze zijn redelijk zeldzaam dus je komt niet snel een trekker tegen die als referentie kan dienen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

richardploeg

Hierbij wat foto's dan:
Bijlagen
1382663286_5_ZWgA.jpeg
1382663286_5_ZWgA.jpeg (87.87 KiB) 10246 keer bekeken
1382663260_5_ac5M.jpeg
1382663260_5_ac5M.jpeg (115.6 KiB) 10246 keer bekeken
1382663221_5_y_OV.jpeg
1382663221_5_y_OV.jpeg (117.48 KiB) 10246 keer bekeken
1382663193_5_9CD4.jpeg
1382663193_5_9CD4.jpeg (128.4 KiB) 10246 keer bekeken
1382663139_5_uN6D.jpeg
1382663139_5_uN6D.jpeg (98.3 KiB) 10246 keer bekeken
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

richardploeg

En nog een paar..
Bijlagen
1382663612_5_t2ii.jpeg
1382663612_5_t2ii.jpeg (105.67 KiB) 10245 keer bekeken
1382663559_5_y0lo.jpeg
1382663559_5_y0lo.jpeg (90.99 KiB) 10245 keer bekeken
1382663508_5_DPz_.jpeg
1382663508_5_DPz_.jpeg (94.1 KiB) 10245 keer bekeken
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

Symen

Bericht door Symen »

Hallo Richard,

hele mooie foto's, maar om te zien of het werkelijk een industrie is geweest is de achterbrug van belang. De motor zegt hier niets over. Dus interessant zijn de remtrommels, olieleidingen die daar naar toe lopen en een handrem en de overbrenging hiervan. Deze laatste zit voorop het hefdeksel. Gr Symen.

richardploeg

Er lopen geeen olieleidingen naar de achterbrug, dat kan ik met zekerheid zeggen..
Hebben jullie geen foto's van de brede remtrommels?
Dan weet ik zelf wat meer..

Groeten Richard.
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

Symen

Bericht door Symen »

Richard,

als je een duimstok haaks tegen de velg aandrukt langs de remtrommel, dan meet je zo'n 6 cm trommeldikte (de trommel is in werkelijkheid wat breder). Gaat dit richting het dubbele aantal cms dan gaat het om een brede trommel (industrie). Gr Symen.

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Richard,

Op deze website staat een TET trekker. Kijk maar eens op de volgende link.
Daar kun je ook wat details zien.

http://www.annatefka.com/mf_foto/mf_te_34.htm
Groetjes Gerrit Preuter

wpee

Bericht door wpee »

BTW: dat is toch geen TED (TED is pertroleum + benzine)
Dit is eentje met een verhoogde motorkap (diesel?)

Maar, wel interessant topic, mijn TED is ook geel geweest met rode motorkap en ik dacht ook rode velgen. Vaal-geel en vaal-rood. Ik heb mechanische remmen van ongeveer 6cm trommeldikte. Geen afwijkingen tov een grijze TED.

gr Wim

richardploeg

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal Z.S.M een kijkje gaan nemen.

Wim, dit is wel een ted geweest voor zover ik weet alleen de benzine petroluem motor is kapot gevroren.
Mijn opa heeft toen een Perkins P3 motor ervoor gehangen en de motorkap verhoogd + een plaat tussen het koppelingshuis en de motor gemaakt.

Groeten Richard.
Groetjes Richard.

Pa heeft een MF 65 MK1

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

De trekker waar we het over hebben is van oorsprong een TED die later is voorzien van een Perkins P3 dieselmotor. Een hele normale ombouw.

De trekker waar ik naar verwijs is een TEF (diesel). De remmen op deze industrie trekker zijn gelijk aan die van de andere industrie versies van de TE 20 trekkers. Vandaar dat ik daar naar verwees.

De gele kleur kan ook betekenen dat de trekker bij een wegenbouw bedrijf (oid) in gebruik is geweest. Veel van die bedrijven spoten hun trekkers geel.
Groetjes Gerrit Preuter

Plaats reactie