MF 35 met achterlader.

Deel mee aan de andere forum bezoekers welke werkzaamheden je recent met je (Massey) Ferguson tractor of machine hebt verricht.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
mf35

MF 35 met achterlader.

Bericht door mf35 »

Goedenavond,

Vanmiddag heb ik met een achterlader aan het spelen geweest in een hoop grind.

Afbeelding

Afbeelding
Don't think about the rest, Massey Ferguson is simply the best!!

hans eshuis

Re: MF 35 met achterlader.

Bericht door hans eshuis »

hoi

Pas maar op dat je hefdeksel niet in 2 stukken breekt..

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Leuk klusje. Ik zie oude trekker graag nuttig werk verrichten. Leuke actie foto's.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

mf35

Bericht door mf35 »

Ja ik zie ook graag de oude trekkers aan het werk.
Vanavond heb ik nog bloemzaad gedorst bij een buurjongen met een grote dorskast.
Deze werd aangedreven door een MF 135, maar daar heb ik geen duidelijke foto's van.

Zou inderdaad zonde zijn als het hefdeksel door de helft is.
Maar ik merk wel dat deze achterlader voor dit soort trekkertje is ontworpen.
Bij een volle bak grind zit ik toch nog onder zijn hefcapaciteit en zit er nog ruim voldoende druk op de vooras.

Gr. Jan
Don't think about the rest, Massey Ferguson is simply the best!!

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jan,

Voor het hefdeksel zou het beter zijn als je de topstang verbinding niet gebruikt maar de lange pen er onder. Verder kan ik dan alleen nog zeggen dat met beleid een heleboel lukt en mensen die zonder beleid werken krijgen alles stuk krijgen !. Ben zelf dagen met een schuifbord in de weer geweest en dat ding was behoorlijk aan de maat maar alles is nog heel !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Marco55

Bericht door Marco55 »

Ik heb zo'n zelfde achterlader. Is wel erg handig. Maar nooit bij stilgestaan dat het hefdeksel zou kunnen breken. Ook nooit van gehoord. Waar zou het deksel kunnen breken? Ik kan mij wel voorstellen dat er een hoop krachten op komen te staan met zo'n hefboom werking. In ieder geval krachten in een andere richting als waar de topstang verbinding voor gemaakt is.

Gr , Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Bij rustig werken blijft het vaak wel heel.

Bij hard achteruit rijden om de schep vol te krijgen, met een volle schep hard over ongelijke grond rijden, etc, dan komen er krachten voor waar het niet op berekend is. Daarmee kun je het wel kapot krijgen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Als er grote krachten in een andere richting dan bedoeld voor normaal werk op treden dan zijn ferguson en MF machines normaal op de langere onderste pen gekoppeld. Bv. de optrekhaak, MKI trailer en de dump-skip.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

g bos

Bericht door g bos »

mijn opa die gooit met zo,n achterlader altijd de mestkar vol dat doet die met een 135 klein dat heet te toch semi maar die heeft an allebi9j de de kanten een stripje met een gat erin en 2 grote moeren erdoorheen en die past precies op de lange stang eronder

Plaats reactie