tikkend geluid

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
bart

tikkend geluid

Bericht door bart »

hallo
afgelopen winter heb ik de distributie ketting,spanner en koppakking vervangen van mijn fe-35 met 23c motor
kleppen gesteld en timing goed gezet en luchtfilter vervangen.
de reden hiervoor was het slechte starten.
hij start nu perfect , maar als hij loopt zit er een raar tikkend geluid in de motor.
als ik mijn hand op de lucht inlaat leg is het nagenoeg over.
weet iemand wat dit is en wat ik misschien verkeerd gedaan heb?

groeten bart
fe-35 krone adza wentelploeg

fergie
Contacteer:

Re: tikkend geluid

Bericht door fergie »

Hello Bart,

Een paar oorzaken die ik tot nu toe vond :

1. Diep ingesleten tuimelaars. De tuimelaar wordt bij het indrukken van de klep opzij verplaatst door de randen die geen egaal contact tussen klep en tuimelaar geven. Na het los komen van de klep schiet de tuimelaar weer tegen het bokje aan door de veren die er tussen zitten.
2. De zijkant van de tuimelaar waar die tegen het bokje aan zit is niet vlak, geeft zelfde effect als bij 1.
3. Verstuivers. Draai een voor een een slagje los en kijk of het dan over is. Sommige verstuivers geven zelf herrie, maar het geeft meestal aan dat er wat mis is met de druk, het inspuit patroon etc.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

sjoerd

Bericht door sjoerd »

bart schreef:hallo
afgelopen winter heb ik de distributie ketting,spanner en koppakking vervangen van mijn fe-35 met 23c motor
kleppen gesteld en timing goed gezet en luchtfilter vervangen.
de reden hiervoor was het slechte starten.
hij start nu perfect , maar als hij loopt zit er een raar tikkend geluid in de motor.
als ik mijn hand op de lucht inlaat leg is het nagenoeg over.
weet iemand wat dit is en wat ik misschien verkeerd gedaan heb?

groeten bart

hey bart

mijn mf 35 4 cilinder had ook een tikkend geluid in de moter maar alleen als de trekker stationair liep
ze zijden mij dat dat klepspeling was daarom heb ik samen met een expert de kleppen gesteld maar het tikkende geluid bleef ook al was er nagenoeg nergens ook maar niets zicht baar afgesleten achteraf bleek het gewoon een klep te zijn die je iets hoort. Ik heb er 5 jaar mee gereden en toen verkocht aan een kennis en de trekker loopt nog perfect.
tikt jou trekker allen stationair of ook met wat meer toeren

groeten sjoerd.

bart

Bericht door bart »

hallo
hij doet het ook met meer toeren.
ik zal de boel maar weer eens los halen en kijken wat loos is.

bedankt voor de reactie

bart
fe-35 krone adza wentelploeg

sjoerd

Bericht door sjoerd »

Mijn trekker tikte alleen stationair niet met touren
beter is inderdaad de boel maar weer los halen.

groeten Sjoerd

richardploeg

Bericht door richardploeg »

Kan het niet de 'disco' van de brandstofpomp zijn?
Groetjes Richard.

Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

massey 35

Bericht door massey 35 »

Hallo Bart,

Heb jij niet per ongeluk met het op tijd zetten de nokkenas 1 tand te vroeg gezet en de pomp wel goed op tijd staan?
De motor start dan wel goed, maar de inlaatkleppen komen dan net tegen de zuiger aan.
Als de krukas op BDP staat(spiesleuf van de krukas recht naar beneden ) moet de streep op het nokkenastandwiel recht naar de krukas wijzen, als het tandwiel tenminste correct op de nokkeas zit.
Zie ook FAQ.

Gr. Wim
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie