Hoi beste allemaal.
Nu ik bezig ben met de MF, moet de kop eraf, een paar vriespluggen dienen vervangen te worden, heb het gevoel dat de koppakking er door is en wil de kleppen nakijken en evt vervangen. Alleen....
Er zijn 2 bouten die ik niet los krijg, die zitten zo vreselijk vast, het zijn de bouten aan de spruitstuk kant, 1tje is de achterste (bij het stuur) en de 3e van achter (stuurkant).
Hoe kan ik ze loskrijgen, krijg er geen kruipolie tussen, zo vast zitten ze en stoken denk ook niet dat dat een optie gaat worden. En wat voor sleutel moet daar op? want het is volgens mij engels en niet metrisch en wil niet nog meer verknallen.
En weet iemand hoe die dingen heten , een metalen soort hamer zonder steel met een loden kop om tegen speciale sleutels te slaan om ze los te krijgen. Heb er toen ik bij de holec (later hitec) agregaten bouw) werkte als spuiter wel mee gewerkt maar ben de naam kwijt. En wil graag weer zo een hamer hebben.
Alweer bedankt. Groetjes wilco
Kopbouten FE 35 niet los te krijgen
Moderators: Tony, fergie, admin
Kopbouten FE 35 niet los te krijgen
The more you know, the less you need.
FE 35
FE 35
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Kopbouten FE 35 niet los te krijgen
Hello Wilco,
Er zit (af fabriek) maar 1 metrisch boutje in een 35. De rest is engels (imperial). Beste is als je daar een doppendoos voor hebt met 6-kant doppen (dus niet 12 of 18 en ook niet van die rare vormen maar echt 6-kant).
Het probleem wil wel roest zijn. Je hebt kans dat je als je er een flinke klap op geeft je de roest kunt verpulveren. Neem een dikke drevel of ander stuk ijzer met een doorsnede ongeveer gelijk aan de bout en een hamer van een paar kilo. Na dit probeer je eerst de bout AAN te draaien en dan los.
Groetjes,
René.
Er zit (af fabriek) maar 1 metrisch boutje in een 35. De rest is engels (imperial). Beste is als je daar een doppendoos voor hebt met 6-kant doppen (dus niet 12 of 18 en ook niet van die rare vormen maar echt 6-kant).
Het probleem wil wel roest zijn. Je hebt kans dat je als je er een flinke klap op geeft je de roest kunt verpulveren. Neem een dikke drevel of ander stuk ijzer met een doorsnede ongeveer gelijk aan de bout en een hamer van een paar kilo. Na dit probeer je eerst de bout AAN te draaien en dan los.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....