Ik was al een tijdje opzoek naar een oldtimer ik heb toen geken bij een fordson maar daar rijden er al heel wat van rond dus dat vond ik niet echt leuk, Toen reed ik op het oude land ( ik zelf kom uit de NOP) en daar zag ik deze 35 met een bordje te koop dus heb ik meteen aangebeld. Het betrefde een 4 cilinder na wat praten en een prijs overleg heb we hem op de opleger gereden en nu staat hij bij mij op het werk in de werkplaats. Toen ik hem kocht wist ik dat het niet helemaal deugde in het moterje slecht starten veel rook enz.. maar geen gekraak in de versnellingen en als ik de aftakas in schakel klinkt ook allemaal goed de hef werkte ook nog prima, Dus toen ben ik gaan sleutelen,
De eerste foto is hoe ik hem kocht.
Eerst maar is gaan strippen
Toen de kop en de katerpan er af
zuigers en bussen er uit, De bussen van het 23c blokje gaan er prachtig makelijk uit wat een systeem

De krukas deze had weinig beschadigingen dus ik heb besloten om deze niet te laten slijpen.
Het Probleem ! deze zuiger is aan barels geslagen zo als je ziet mist hier een stukje zuiger en zuiger veren.
Nu ik alles zuigers er uit heb en bussen heb ik het blok grondig schoongemaakt ( was hoog nodig !) er lag een dikke drap onder in de karter pan. Na het plaatsen van 4 nieuwe zuigers bussen en zuiger veren, en lager schalen heb ik het blok weer in elkaar gezet. het is starten lopen hij loopt weer prachtig !
Het noodlot sloeg toe

Diesel service heeft gebeld dat de kop vlak is ze hebben hem gestraatld er komen wel nieuwe geleiders in en een paar nieuwe kleppen, en ze leveren een goeie koppaking er bij ik hoop dat het beter word dus binnen kort kan ik weer sleutelen
GR Will