hef mf 25 doet het (weer) niet..

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
nicki

hef mf 25 doet het (weer) niet..

Bericht door nicki »

hoi.

We hebben een probleempje met de hef van onze mf 25.
Vorig jaar was het overdrukventiel kapot, dus deze hebben we vervangen. daarna hebben we de trekker weer in elkaar gezet, maar omdat de hoge/lage giering niet goed zat moest hij weer uit elkaar. De hef deed het toen trouwens wel weer. We hebben hem los gehaald, alleen nieuwe pakking erop gedaan en weer in elkaar gezet.
Nu hebben we hem gestart en deed de hef het weer niet..
Aan de pomp kan het eigenlijk niet liggen. deze hebben we nagekeken toen hij helemaal uit elkaar lag..

Waar kan het nu wel aan liggen..?
mf 25 (1952), mortl maaibalk

johan.n

Re: hef mf 25 doet het (weer) niet..

Bericht door johan.n »

is het geen valse lucht van de aanzuig pijp?
heb kan ook eerst het systeem vullen door de oliefilter deksel.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Nicki,

Is het filter onder de aftakas schoon ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

nicki

Bericht door nicki »

hoi.

het filter zit bij deze boven op achter de versnellingspook. We hebben de leidingen van de week ontlucht, toen heeft hij het gedaan. en vandaag weer gestart en weer gebeurt er niks.....

ik weet niet meer waar we nu nog moeten zoeken.. :(
mf 25 (1952), mortl maaibalk

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Nicki,

Er zitten twéé filters in zon ding !. De gene bij de aftakas zit in de aanzuig leiding en geeft vaak dit soort af en toe fouten omdat hij met water verstopt raakt. En aangezien hydroliek pompen er niet om bekend staan goed te willen zuigen werkt de zaak dan niet.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Nicki,

Items 24 tot 29 op bijgevoegde exploded view. Vermoedelijk moet je alle olie opvangen, anders trekker voorover in de sloot laten zakken tot de voorwielen onder het maaiveld zijn, dan loopt de olie ver genoeg naar voren zodat het er niet uit loopt.

Groetjes,

René.
Bijlagen
MF25_rear_end.jpg
MF25_rear_end.jpg (209.22 KiB) 6987 keer bekeken

mlaven

Bericht door mlaven »

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb ook een mf25.

Hef uit elkaar gehad, omdat ik de vingertopregelaar wilde herstellen. Kon de hendel niet op het achterste segment (hoogteregeling) krijgen. Bleek er vanbinnen een of ander stangetje verkeerd te zitten...
Ook verder helemaal nergens aangekomen. Alles is verder blijven zitten.
De deskel (met de hef) weer terug gezet en toen werkte de hef ineens niet meer. Voorheen gewoon goed gewerkt.

Het lijkt er inderdaad op dat er lucht in het systeem zit. Maar hoe krijg ik dat er nu uit?? De hef doet het wel, maar heeeeeeeeeeeeeeel langzaam (als ik de hefarmen eraf haal, met hefarmen is hij gewoon te zwaar). Ik kan dan ook de hef 'op en neer veren'. Alsof hij inderdaad op een luchtbel hangt...

Graag hulp!!

Is er iemand die in de buurt van Nuth (Limburg) woont om mij hiermee te helpen?

Groetjes,
Marcel

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Marcel,

Item 41 en 49 zijn bij het terug zetten van het hefdeksel correct gemonteerd ?. Een andere plek voor lekkage mischien ?.

Groetjes,

René.

mlaven

Bericht door mlaven »

Die heb ik helemaal niet los gehad.
Het enige waar ik over twijfelde is of daar een rubber ring tussen dat buisje en de deksel moet zitten. Er zit nl. wel een uitsparing aan de bovenkant van dat buisje waardoor het lijkt of er een pakking of een rubber ringetje moet zitten. Die was er dus niet. Ik heb dus zelf van een stuk rubber een ring gesneden en die ertussen gedaan... Echter zonder resultaat.

mlaven

Bericht door mlaven »

Is er iemand die in de buurt van Nuth (Limburg) woont of iemand kent die mij hiermee kan helpen. (eventueel tegen vergoeding)

Of kan iemand mij hier op het forum (of eventueel telefonisch) te woord staan?

mlaven

Bericht door mlaven »

nog steeds niemand die mij kan helpen...?

Plaats reactie