TEF 20 startprobleem als hij warm is

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
tef 20 veluwe

TEF 20 startprobleem als hij warm is

Bericht door tef 20 veluwe »

Hallo allemaal,

na een proef rit van 15 min over de weg begint de tef 20 wat moeilijk te lopen en slaat af.
maar als je hem dan gelijk weer wil starten wil hij niet aan pakken en gaat hij niet vlot rond.
wat zou dit kunnen wezen? en als hij een poos stil heeft gestaan start hij wel.

- motorolie is op peil.
- koelvloeistof genoeg er in.
- nieuwe waterpomp gemonteerd.
- tempratuurmeter geeft 80 graden aan.
- genoeg compressie

wie weet misschien wat dit kan wezen?

gr Niek

Symen

Re: TEF 20 startprobleem als hij warm is

Bericht door Symen »

Hallo Niek,

zou in de aanvoer van de diesel kunnen zitten. Tank en filters schoon? Filter in tank, gaasje op opvoerpomp; het kan op meerdere plekken verstopt zitten. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.

Make time for your hobby!

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daar,

En niet vergeten de goede oude verstopte tankdop, zuigt de tank vacuum !. (dop er even af laten, alleen niet gaan rijden met een volle tank)

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Tvansteeg

Bericht door Tvansteeg »

hej niek. ik had een poosje terug hetzelfde probleem alleen wast bij mij het gevan dat de koppakking lek was en er koelvloeistof bij de zuiger inkomt. cilinderkop gevlakt nieuwe koppakking en hij start weer perfect.

gr tim

tef 20 veluwe

hallo allemaal,

ten eerste bedankt voor alle reacties.

- maar de tank dop is het gaatje los van dus geen vacuum in de tank.

- koppaking weet ik niet ...de motor hebben ze wel los gehad bij de vorige eigenaren
alleen de anti vries blijft op peil zakt niet. en is mooi schoon en geen bubbels in de radiatuur wanneer hij loopt.

en de motor olie peil stijgt ook niet.

tja en de brandstof filters vraag ik mij ook eigenlijk af want dan had hij gewoon ook slecht moeten lopen en niet pas naar een 15 min met een volle tank.

hij begint als hij moeilijk loopt zwart te roken uit de uitlaat.

als iemand nog tips heeft hoor ik het graag

gr Niek

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Ik heb dit eerder gehoort van iemand die dacht een cilinderkop nodig te zijn van een mf 35.

Hij had dezelde problemen, de oplossing was om het blok te ontluchten. Gewoon het kraantje los zetten en wachten tot het lucht er uit is, wel steets koelvloeistof bij vulllen.

Hopelijk is die van jou niet al stuk gelopen.

Als dit niet zo is denk ik aan troep in de tank verstopte brandstof filters te volle of verstopte luchtfilter.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

tef 20 veluwe

Hallo allemaal,

gisteren het kraantje los gezet en antivries blijven in gieten in radiatuur. maar niet duidelijk zichtbaar lucht belletjes in de vloeistof die eruit komt , met een paar liter door gespoelt.

kan het ook liggen aan de thermostaat klep? als die blijft hangen of zo?

maar filters weet ik niet ,dan zou hij gelijk ook al slecht moeten lopen?

gr Niek

joerik

Bericht door joerik »

hallo

ik heb net zelfde probleem gehad!
bij mij was het de diesel leiding die bijna verstopt zat, hij draaide uur goed zonder al teveel rook en dan opeens uit en niet meer starten.

heb dan een tip gekregen om bout uit filterhuis te draaien waar je normaal ontlucht maar eerst wat water of zoals vroeger wat spuug rond doen,dan heel voorzichtig los draaien , het werd er zo ingezogen door het vacuum die ontstaan was.
heel de boel los gedaan kraan en al dan alles gespoeld ook tank
daarna nooit meer gehad

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Niek,

Water in de filters wordt na verloop van tijd in het papier pakket gezogen en dan blokeerd het. Andere verstoppings risiko's zijn de hulptank, en de brandstof kraan aan de hoofdtank (met name de knie). Vuil hoopt zich op en wordt door het trillen klem in elkaar getrild en gezogen. Bij twijfel even de leidingen tegendraads doorblazen. Als je dat met een kompressor doet wel de dop van de tank !. Dit blaast het vuil uit de weg en dan heb je er een poosje geen last meer van. Moet je evengoed de zaak reinigen maar weet je tenminste wel waar het probleem ligt.

Groetjes,

René
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie