Brandstofpomp TEF 20
Moderators: Tony, fergie, admin
-
Brandstofpomp TEF 20
Hallo allemaal,
ik ben een vriend van me aan het helpen met het aan de loop maken van een Tef 20.
na veel dingen geprobeert te hebben lijkt me het probleem in de brandstofpomp te zitten. verstuivers heb ik namelijk getest en gingen mooi open en goede nevel.
brandstofpomp heb ik de olie van ververst en de plunjers gangbaar gemaakt.
het membraan heb ik ook vervangen alleen nu zeggen ze overal in het forum dat je het vacuum kunt testen door de leiding boven op de pomp los te halen stopzetter uit trekken .
vinger op het gat houden en dan zou de stopzethendel moeten blijven staan.
maar dit is niet het geval.......wat kan het dan wezen? als ik namelijk mijn vinger weg haal hoor je wel vacuum trekken.
bvd
ik ben een vriend van me aan het helpen met het aan de loop maken van een Tef 20.
na veel dingen geprobeert te hebben lijkt me het probleem in de brandstofpomp te zitten. verstuivers heb ik namelijk getest en gingen mooi open en goede nevel.
brandstofpomp heb ik de olie van ververst en de plunjers gangbaar gemaakt.
het membraan heb ik ook vervangen alleen nu zeggen ze overal in het forum dat je het vacuum kunt testen door de leiding boven op de pomp los te halen stopzetter uit trekken .
vinger op het gat houden en dan zou de stopzethendel moeten blijven staan.
maar dit is niet het geval.......wat kan het dan wezen? als ik namelijk mijn vinger weg haal hoor je wel vacuum trekken.
bvd
Re: Brandstofpomp TEF 20
Goed ontlucht, gegloeid en trekker al eens aangetrokken? Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.
Make time for your hobby!
Make time for your hobby!
-
maar dat die hendel niet blijft staan van de stopzetter kan dat geen kwaad?
want toen ik het membraan eruit had kon je de stopzetter los bewegen en zat nergens aan vast....hij druk met uitzetten gewoon tegen het buisje aan waar de spitpen in zit.
want toen ik het membraan eruit had kon je de stopzetter los bewegen en zat nergens aan vast....hij druk met uitzetten gewoon tegen het buisje aan waar de spitpen in zit.
-
- Contacteer:
Hello Daar,
Zit er een veer aan de stop stang ergens onder/achter het "reserve" tankje ?. Even los koppelen voor de test. Op zich maakt de membraam voor start doeleinden geen enkel verschil.
Als de motor lang niet heeft gedraaid (Ik lees gangbaar maken plunjers enz) dan is slepen meestal de oplossing. Dat geeft meer toeren waardoor de meestal niet beste compressie dan wordt goedgemaakt. Negen van de tien keer een succes bij diesels die lang gestaan hebben.
Ik neem aan dat er verse diesel in zit ?.
Groetjes,
René.
Zit er een veer aan de stop stang ergens onder/achter het "reserve" tankje ?. Even los koppelen voor de test. Op zich maakt de membraam voor start doeleinden geen enkel verschil.
Als de motor lang niet heeft gedraaid (Ik lees gangbaar maken plunjers enz) dan is slepen meestal de oplossing. Dat geeft meer toeren waardoor de meestal niet beste compressie dan wordt goedgemaakt. Negen van de tien keer een succes bij diesels die lang gestaan hebben.
Ik neem aan dat er verse diesel in zit ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
Goede morgen allemaal,
naar veel pogingen en diverse bijna aanpakken is het geluk!!
de Tef loopt
schuur vol met rook en onze longen en ogen ook.
hij loopt mooi rustig op alle 4 cilinders,
alleen een klein probleem.....
je moet de stopzetter vast blijven houden zo snel als je hem los laat begint hij hard te lopen.
wat zou dit kunnen wezen?? vacuum lek in systeem?
membraan is vervangen
bvd Niek
naar veel pogingen en diverse bijna aanpakken is het geluk!!
de Tef loopt

hij loopt mooi rustig op alle 4 cilinders,
alleen een klein probleem.....

wat zou dit kunnen wezen?? vacuum lek in systeem?
membraan is vervangen
bvd Niek
-
- Contacteer:
Hello Niek,
Inderdaad lek. Niet laten gaan met zo'n lek in het systeem, dan loopt ie vanzelf kapot.
Nog wel even voor het zoeken begint, luchtfilter gemonteerd en schoon ?. Zonder luchtfilter
toerental te hoog, bij verstopt filter allerlij problemen.
Groetjes,
René.
Inderdaad lek. Niet laten gaan met zo'n lek in het systeem, dan loopt ie vanzelf kapot.
Nog wel even voor het zoeken begint, luchtfilter gemonteerd en schoon ?. Zonder luchtfilter
toerental te hoog, bij verstopt filter allerlij problemen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
-
hallo Rene
De tef loopt nu goed zonder de stopzetter vast te houden.
We hebben de vacuumleiding langs gelopen en alles wat we simpel konden vervangen hebben we nieuwe onderdelen voor gemonteerd.
En bij het membrembraan alles goed schoongemaakt en in gevet.
alleen hij wil nog niet gelijk aanpakken als die koud is(er zit wel nieuwe diesel in) ,maar dat zal wel beter gaan als we alle afichtingen aan de leidingen goed lekvrij heb gemaakt.
ikheb nog een paar vragen maar daarvoor zal ik wel een nieuw onderwerp voor plaatsen voor deze reacties ieder geval bedankt.
gr Niek
De tef loopt nu goed zonder de stopzetter vast te houden.
We hebben de vacuumleiding langs gelopen en alles wat we simpel konden vervangen hebben we nieuwe onderdelen voor gemonteerd.
En bij het membrembraan alles goed schoongemaakt en in gevet.
alleen hij wil nog niet gelijk aanpakken als die koud is(er zit wel nieuwe diesel in) ,maar dat zal wel beter gaan als we alle afichtingen aan de leidingen goed lekvrij heb gemaakt.
ikheb nog een paar vragen maar daarvoor zal ik wel een nieuw onderwerp voor plaatsen voor deze reacties ieder geval bedankt.
gr Niek