jachtmeester

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jachtmeester

jachtmeester

Bericht door jachtmeester »

Hallo allen,
Mijn naam is Jachtmeester,Kom uit z-Limburg en dit is het verhaal van mijn eerste Ferguson:

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste TED.Een opknap-project waar ik me de komende tijd mee bezig ga houden.Na het opknappen van een Fiat 350 Special verloor ik hierin mijn intresse,vanwege de belachelijke dure onderdelen die bijna nergens te krijgen waren.

Mijn schoonvader was al een tijdje bezig met een TED,en ik kreeg hier steeds meer plezier in.Dus....Fiat verkocht en een 6V TE-D20 uit 1949 erin. :mrgreen:

En nu maar lekker klussen...
(P.S.: Kan mij iemand tips geven over hoeveel ampere de nieuwe 6V accu moet zijn voor de TE-D20?)

Alvast bedankt en met vriendelijke groet:

Jachtmeester.
Bijlagen
1.jpg
1.jpg (63.71 KiB) 4318 keer bekeken

fergie
Contacteer:

Re: jachtmeester

Bericht door fergie »

Hello Jachtmeester,

Welkom bij ons Ferguson freaks !. Dit is toch de beste kleur !.

Ons TEDje doet het al jaren op een 84Ah accu zoals veel in de volkswagen kever past, die zijn redelijk verkrijgbaar.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

jachtmeester

Bericht door jachtmeester »

Hallo Rene,

dank voor de info over de accu.Nu weet ik waar ik naar kan gaan zoeken.Maar even over de kleur van mijn TED...

Is dit nu de originele kleur,of moet ik uit gaan van de donker grijze kleur?

Mijn schoonvader heeft dezelfde(2 jaren jonger) en kreeg als lak de donker grijze lak mee.

(Deze TED zou uit 1949 zijn)

Ben eens benieuwd naar jullie reactie.

MvrGr:

Jachtmeester

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Jachtmeester,

Alle TE20 zijn met dezelfde kleur grijs uit de fabriek gekomen. RAL 7005 benaderd die het meest.
De MF dealer kan ook sinds een jaar of 2 de orginele kleur weer bestellen/leveren. Let wel op dat er TE20 op de verfpot staat.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie