Drukgroep koppeling mf 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Laurens-MF

Drukgroep koppeling mf 35

Bericht door Laurens-MF »

Hallo,

Ik heb een vraag over de drukgroep van een MF35. Is de drukgroep van een 4 cilinder (standard 23c) dezelfde als die van een 3 cilinder (perkins A3.152)? Kan ik de drukgroep (dubbele plaatkoppeling) van mijn MF35 4 cilinder overzetten op het vliegwiel van een perkins A3.152? Of moet ik dan een nieuwe drukgroep kopen?

De reden is dat de 4 cilinder versleten is en ik de 3 cilinder van m'n 205 er zou willen inbouwen. Doordat de versnellingsbak van de MF205 mij niet bevalt, te slecht schakelt, vind ik persoonlijk dat het niet de moeite loont om deze verder af te werken. Diens motor komt dan in de plaats van de 4cilinder in mijn MF35, omdat deze nog (bijna) dagelijks gebruikt wordt voor allerlei kleine werkjes. Ik moet wel al zeker een ander vliegwiel hebben want op de 205 zit maar een heel licht vliegwiel samen met de vloeistofkoppeling, dus ik wilde graag weten of ik de drukgroep uit de 4 cilinder nog kan gebruiken of dat er een nieuwe drukgroep zal moeten gekocht worden.

Groeten,

Laurens
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

hans eshuis

Re: Drukgroep koppeling mf 35

Bericht door hans eshuis »

hoi

De vliegwielen kun je niet overzetten de koppeling ook niet.
Als je de 3 cil in de 4 cil wilt past de voorasbok niet brandstof tank niet. Van de 205 is de tank hoger dan een 3 cil! Als je de goede 4 cil motorkab hebt zal die ook niet passen, dachbord is anders zonder vetnippel van de stuurkollom past het wel. Steunen van het dachbord past niet, kun je overzetten. Accubak, kun je dan over zetten.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Laurens-MF

Het vliegwiel wil ik ook niet overzetten, enkel de drukgroep. Ik heb het zowat zitten bekijken en de brandstoftank van de 4 cilinder kan wel passen en het dashbord en accubak zijn hetzelfde volgens mij. Het voorasblok zal wel moeten overgezet worden en misschien ook de luchtfilter, want die is groter bij de Perkins. Onderdelen genoeg anders :D Maar de drukgroep zou niet passen op het vliegwiel van de Perkins? Dan zal er ook een niewe drukgroep moeten komen.
Ferguson 35 goudbuik '57, Allis-chalmers FD3 '63, Massey-ferguson 35 (3 cilinder)

sjoerd

Bericht door sjoerd »

Laurens-MF schreef:Het vliegwiel wil ik ook niet overzetten, enkel de drukgroep. Ik heb het zowat zitten bekijken en de brandstoftank van de 4 cilinder kan wel passen en het dashbord en accubak zijn hetzelfde volgens mij. Het voorasblok zal wel moeten overgezet worden en misschien ook de luchtfilter, want die is groter bij de Perkins. Onderdelen genoeg anders :D Maar de drukgroep zou niet passen op het vliegwiel van de Perkins? Dan zal er ook een niewe drukgroep moeten komen.
Hoi

Tussen een drukgroep van een 35 3 cilinder en een 35 4 cilinder zit verschil in dikte, afstanden en koppelingsplaten.
Ik wil graag met je ruilen want de drukgroep van mijn 35 3cilinder is gebroken en ik heb nog een goede drukgroep van een 35 4 cilinder liggen [doordraaiende aftakas] maar die past niet op mijn 3 cilinder.
De drukgroep is compleet met gebruikte platen, origineel maar nog zeer goed te gebruiken.

Mocht je bereid zijn te ruilen dan hoor ik graag van u, maar voor een zacht prijsje is hij ook wel te koop want ik heb er zo ook niks aan.

Ik hoor graag van u

Groeten Sjoerd Wartena.

Laurens-MF

hallo,

Sjoerd: Ik denk dat dat moeilijk gaat want ik wil ook een koppeling op mijn 3 cilinder hebben, de 4cilinder gebruik ik niet meer. Ik heb vandaag een ander vliegwiel gehaald bij mijn MF-dealer, die had keuze genoeg in vliegwielen. Ik heb mijn drukgroep die van de 4 cilinder afkomt erop gezet en die past maar het vliegwiel is iets te diep dus moet ik terug voor een ander (minder diep) vliegwiel te gaan halen. De man van de MF-garage zei dat ik mijn drukgroep maar moest meenemen dan zocht hij het juiste vliegwiel en zou hij ook de drukgroep afstellen. Volgens hem ging dat wel om de drukgroep van de 4 cilinder op het vliegwiel van een 3 cilinder te zetten. Er zit wel verschil in je kunt er een van 11" hebben en van 12".

mvg,

Laurens

Laurens-MF

Hallo,

Kan er misschien iemand een foto maken van het vliegwiel van een MF35 3cil? En eventueel ook de dikte ervan, ik denk dat het vliegwiel wat ik nu heb te diep is voor mijn koppeling en dat het dan ook niet meer gaat passen op de ingaande assen van de versnellingsbak.

alvast bedankt

mvg,

Laurens

hans eshuis

hoi

hierbij dan 44 mm diep(rus gemeten), de losse komt van een mf 65 mk2 heeft hetzelfde nr. van een mf 35 en de andere is met drukgroep.

mvg hans eshuis
Bijlagen
vliegwiel en drukgroep
vliegwiel en drukgroep
folder div oud 086.jpg (37.21 KiB) 7899 keer bekeken
vliegwiel
vliegwiel
folder div oud 085.jpg (29.02 KiB) 7899 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Laurens-MF

Heel erg bedankt voor de foto's :D Ik heb dus toch het juiste vliegwiel dan, het mijne is net hetzelfde als dat op jouw foto's. De diepte komt ook ongeveer overeen ik had 41mm gemeten en die van mijn 4 cilinder is 9mm minder diep dus krijgt m'n oude drukgroep de achterste koppelingsplaat niet geklemd. Bij mijn Mf-garage heb ik nu een occasie drukgroep van een 3cilinder kunnen kopen wel met een nieuwe (rij)koppelingsplaat, daarmee zou het dus moeten gaan dan. Dan maar hopen dat het allemaal gaat passen met de assen van de versnellingsbak maar ik denk het wel.

mvg,

Laurens

hans eshuis

hoi

bij die ander die gemonteert was pasde de pas vlak niet (krukas-vliegwiel), die heb ik iets groter gemaakt. Tussen de oude mf 35 3cil en de 135 met olie keerring i.p.v koortjes zit ook weer een verschil in.

Wat voor goede dealer hebben jullie daar? Die bij ons heeft alles al bij het oudijzer gegooit, was er wel optijd bij :wink: En niks meer van de 100 serie en laat staan van de 35/65 meer op voorraad. Zelfs geen filters voor onze 390t laast....

mvg hans eshuis

Laurens-MF

Hallo,
Heb vandaag het vliegwiel met de "nieuwe" occasie drukgroep erop gemonteerd. Alles past perfect, in het weekend wordt hij terug dichtgezet :)

Mijn MF-dealer is nog een redelijk kleine dealer die zelf ook oude MF's opmaakt om terug te verkopen. Ze hebben nog (bijna) alles op voorraad voor die oude dingen, ik denk als je iets van een nieuwer type wilt hebben dat je dat dan wel zult moeten bestellen. Maar van een MF 35 4cil hebben ze nu ook niks meer in voorraad daar heb ik veel van opgekocht :lol:

mvg,

Laurens

Plaats reactie