veertje gasstangetje MF 155

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

veertje gasstangetje MF 155

Bericht door hooidonk »

Hallo,

De 155's zijn goed vertegenwoordigd op dit forum! :lol:

Ik had een heel klein vraagje over een heel klein onderdeeltje:
Ik heb aan het gasstangetje een klein veertje zitten.
Nu heb ik deze ruim een jaar geleden met het begin van de revisie losgehaald, maar nu ik hem weer wilde bevestigen, zie ik nergens een gaatje waar hij in zou moeten horen.
Het gaat om het gasstangtje wat vanaf de brandstofpomp naar achteren loopt (dus naar het hand- en voetgas).
Ik heb de folders hier op de site bekeken, maar kon daar geen wijs uit worden. Wel meende ik te zien dat niet ieder type 155 zo'n veertje had, maar het ziet er op de trekker wel allemaal erg orgineel uit. Het gaat om het 2e type, dus met de uitlaat aan de voorzijde van het spruitstuk.
Er zit al een veertje op de pomp tussen de heveltjes van het gas en de uitknop.

gr. Marten

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Veertje

Bericht door fergie »

Hello Maarten,

Meestal een lipje onder een bout wat je mischien vergeten bent ?. Ik heb even gezocht in de onderdelen tekeningen die ik er van heb maar geen veertje te bekennen. (dat wil zeggen het is niet getekend, mischien dat het wel bestaat....)

Groetjes,

René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Bericht door hooidonk »

Heey René,

Ik weet bijna zeker dat ik geen lipje vergeten ben. Of het moet er al af geweest zijn voor ik hem kreeg. Ik ben er wel achter dat het stangetje anders zit dan bij de meeste in de folders. Daar zitten de bochten bij de pomp en het verstelmechanisme achteraan. Op de oude foto's heb ik kunnen ontdekken dat het bij deze andersom zat en dat past perfect. (andersom niet trouwens)

Er moet nog een nieuwe veer bij het voetgas en ik heb zo het idee dat het veertje aan het stangetje dan ook niet echt meer nodig is. Ik ga dat eerst maar even proberen, als hij toch telkens blijft hangen, zoek ik wel weer verder.

Bedankt in ieder geval!

gr. Marten

Plaats reactie