Drukgroep 35 3cil.
Moderators: Tony, fergie, admin
Drukgroep 35 3cil.
goedendag
Ik heb mijn mf 35 3cilinder gerestaureerd en deels gereviseerd maar nu werkt de koppeling niet geweldig.
Er zaten voor de revisie als nieuwe platen in. de Drukgroep zelf is een keer gebroken geweest en daarna weer aan elkaar gelast in het verleden door een vorige eigenaar.
probleem!
Als ik weg wil rijden in de 2e versnelling en ik de koppeling op laat komen staat de trekker gewoon te springen en begint te klapperen in de versnellingsbak.
een heel klein stukje langzaam achteruit rijden met een kar is geen doen.
heeft iemand ervaring met dit probleem? of weet iemand wat het kan zijn?
dan hoor ik het graag.
Sjoerd Wartena mf 35 3 en 4cil- 2 schaar ferguson ploeg- grondbak + wagen.
Ik heb mijn mf 35 3cilinder gerestaureerd en deels gereviseerd maar nu werkt de koppeling niet geweldig.
Er zaten voor de revisie als nieuwe platen in. de Drukgroep zelf is een keer gebroken geweest en daarna weer aan elkaar gelast in het verleden door een vorige eigenaar.
probleem!
Als ik weg wil rijden in de 2e versnelling en ik de koppeling op laat komen staat de trekker gewoon te springen en begint te klapperen in de versnellingsbak.
een heel klein stukje langzaam achteruit rijden met een kar is geen doen.
heeft iemand ervaring met dit probleem? of weet iemand wat het kan zijn?
dan hoor ik het graag.
Sjoerd Wartena mf 35 3 en 4cil- 2 schaar ferguson ploeg- grondbak + wagen.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Drukgroep 35 3cil.
Hello Sjoerd,
dat betekend dat de koppeling niet gelijk vrij komt over het hele vlak. Dus de drukplaat staat scheef tijdens het intrappen of de koppelingsplaat is krom. Ook mogelijk is olie op de plaat, lekt ie ook olie via de rechthoekige plaat of het gatje er naast ?
Groetjes,
René.
dat betekend dat de koppeling niet gelijk vrij komt over het hele vlak. Dus de drukplaat staat scheef tijdens het intrappen of de koppelingsplaat is krom. Ook mogelijk is olie op de plaat, lekt ie ook olie via de rechthoekige plaat of het gatje er naast ?
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Drukgroep 35 3cil.
fergie schreef:Hello Sjoerd,
dat betekend dat de koppeling niet gelijk vrij komt over het hele vlak. Dus de drukplaat staat scheef tijdens het intrappen of de koppelingsplaat is krom. Ook mogelijk is olie op de plaat, lekt ie ook olie via de rechthoekige plaat of het gatje er naast ?
Groetjes,
René.
Goeiedag Rene,
Bedankt dat je hebt gereageerd.
de trekker lekt geen olie in het koppelingshuis.
Ik heb de koppeling bij mijn weten ook wel redelijk vlak afgesteld
als een drukgroep niet goed werkt omdat niet vlak is of scheef gaat het dan om tiende millimeters of om meerdere millimeters.
groeten Sjoerd
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Drukgroep 35 3cil.
Hello Sjoerd,
Als de plaat niet egaal aan pakt gaat ie "stuiteren" tussen vliegwiel en drukgroep met varierend koppel tot gevolg. Door vervorming in de drukgroep (door het lassen) zal de zaak toch niet recht kunnen werken. Zelfde treed ook op met een versleten/defect poloot lager. Hoe dan ook. Trekker in tweeen en kijken wat er loos is is de enige oplossing.
Soms kun je een deels versleten drukgroep beter laten zo hij is ipv. hem bij te stellen en dit soort ongewenste effecten creeeren omdat de speling en slijtage het lastig maakt het correct te doen.
Groetjes,
René.
Als de plaat niet egaal aan pakt gaat ie "stuiteren" tussen vliegwiel en drukgroep met varierend koppel tot gevolg. Door vervorming in de drukgroep (door het lassen) zal de zaak toch niet recht kunnen werken. Zelfde treed ook op met een versleten/defect poloot lager. Hoe dan ook. Trekker in tweeen en kijken wat er loos is is de enige oplossing.
Soms kun je een deels versleten drukgroep beter laten zo hij is ipv. hem bij te stellen en dit soort ongewenste effecten creeeren omdat de speling en slijtage het lastig maakt het correct te doen.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Drukgroep 35 3cil.
fergie schreef:Hello Sjoerd,
Als de plaat niet egaal aan pakt gaat ie "stuiteren" tussen vliegwiel en drukgroep met varierend koppel tot gevolg. Door vervorming in de drukgroep (door het lassen) zal de zaak toch niet recht kunnen werken. Zelfde treed ook op met een versleten/defect poloot lager. Hoe dan ook. Trekker in tweeen en kijken wat er loos is is de enige oplossing.
Soms kun je een deels versleten drukgroep beter laten zo hij is ipv. hem bij te stellen en dit soort ongewenste effecten creeeren omdat de speling en slijtage het lastig maakt het correct te doen.
Groetjes,
René.
Dag René,
Bedankt voor je reactie.
het laatste advies is wel waar, maar ik had geen keuze want de koppeling was voor die tijd bijna niet in te trappen.
zou het met een nieuwe drukgroep beter gaan?
Groeten Sjoerd.
mf 35 3cil 4 cil ferguson ploeg bakje en wagen.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Drukgroep 35 3cil.
Hello Sjoerd,
Gebruikte goede druk groep moet ook werken, Dacht dat ik er nog wel een over heb. Waar zit je (ongeveer) in NL ?.
Groetjes,
René.
Gebruikte goede druk groep moet ook werken, Dacht dat ik er nog wel een over heb. Waar zit je (ongeveer) in NL ?.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Drukgroep 35 3cil.
fergie schreef:Hello Sjoerd,
Gebruikte goede druk groep moet ook werken, Dacht dat ik er nog wel een over heb. Waar zit je (ongeveer) in NL ?.
Groetjes,
René.
Hé René
Ik woon in zuidwolde dr
Ligt in de buurd van hoogeveen
Als je een goede drukgroep hebt heb ik er wel belang bij.
Ik hoor graag van je
Groeten Sjoerd Wartena
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: Drukgroep 35 3cil.
Hello Sjoerd,
Heb er zelfs nog twee, zie je inbox.
Groetjes,
René.
Heb er zelfs nog twee, zie je inbox.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....