Hallo mede MF-ers,
ik ben bezig met de eletrische bedrading te vervangen van mijn 35. Ik zoek nog een goede plek om de remlichtschakelaar te monteren.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
ik denk er aan om de schakelaar onder het dashbord te hangen, en dan met een veer en een dun trekstangetje aan het rempedaal vast te maken. Zo zit het op mijn motor ook.
Ik heb ook een voorbeeld gezien waarbij de schakelaar gekoppeld is aan de remstang. Ik vind die niet zo geslaagd omdat de schakelaar niet beschermd zit.
Hendrik-Jan
Plaats remlichtschakelaar
Moderators: Tony, fergie, admin
-
Plaats remlichtschakelaar
MF 35 snmy 1962
-
- Contacteer:
Re: Plaats remlichtschakelaar
Hello Hendrik-jan,
De schakelaar aan de trekstang is toch de meest gebruikte oplossing voor dit soort trekkers en blijkt in de praktijk prima te voldoen. De schakelaar wordt aan een bout van een inspectie luik gemonteerd en da's ver genoeg naar achter om "buiten schot"van je voeten te blijven.
Groetjes,
René.
De schakelaar aan de trekstang is toch de meest gebruikte oplossing voor dit soort trekkers en blijkt in de praktijk prima te voldoen. De schakelaar wordt aan een bout van een inspectie luik gemonteerd en da's ver genoeg naar achter om "buiten schot"van je voeten te blijven.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hendrik-Jan,
Ik heb hem al jaren op de treeplank zitten zo ver mogelijk naar achteren. De schakelaar werkt al veel langer zonder problemen dan ik had durven hopen. Open en bloot op de achterbrug zal dus ook lang mee kunnen gaan.
Waar deze schakelaars absoluut niet tegen kunnen is kunstmest. Dan houden ze het nog geen maand vol.
Ik heb hem al jaren op de treeplank zitten zo ver mogelijk naar achteren. De schakelaar werkt al veel langer zonder problemen dan ik had durven hopen. Open en bloot op de achterbrug zal dus ook lang mee kunnen gaan.
Waar deze schakelaars absoluut niet tegen kunnen is kunstmest. Dan houden ze het nog geen maand vol.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
-
Bij mijn MF35 zit het ook zoals René beschrijft, de veer van de schakelaar zit met een klemmetje vast aan de remstang, de schakelaar op een stukje plaat dat onder de boutkop van het luikje met peilstok van de achterbrug zit. Kabeltje is inmiddels wel los, maar het is ook ouwe zooi intussen.
Ik zag dat HPS die schakelaar kan leveren, en een rubber afdekhoesje (dekt de schroefjes af). Lijkt me op zich een aardige oplossing die best een tijd vol kan houden mits de stroomdraad goed vastgezet kan worden. Draden die wapperen maken dat de koperdraad langzaam kapot gaat bij de klemschroefjes en dan breekt. Ik ga het in ieder geval weer zo maken als het nu is.
Groeten,
Andreas
Ik zag dat HPS die schakelaar kan leveren, en een rubber afdekhoesje (dekt de schroefjes af). Lijkt me op zich een aardige oplossing die best een tijd vol kan houden mits de stroomdraad goed vastgezet kan worden. Draden die wapperen maken dat de koperdraad langzaam kapot gaat bij de klemschroefjes en dan breekt. Ik ga het in ieder geval weer zo maken als het nu is.
Groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht

-
Hallo,
Bedankt voor de tips. Ik ga de schakelaar op de remstang monteren.
Hendrik-Jan
Bedankt voor de tips. Ik ga de schakelaar op de remstang monteren.
Hendrik-Jan
MF 35 snmy 1962