Tank MF 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
françois

Tank MF 35

Bericht door françois »

Hallo,
Vorige week is mijn MF 35 gespoten nu vraag ik me af of de tank origineel grijs of rood moet zijn.
Ik dacht rood maar een kennis van me was ervan overtuigd dat het grijs was.
Ik heb bij het kleurenschema niks gevonden.

MVG

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

arjendj
Contacteer:

Re: Tank MF 35

Bericht door arjendj »

De mf35 3 en 4 cilinder en de mf35x hebben mf rood
Volgens mij zou alleen de fe35 (goudbuikje) een grijze kleur kunnen hebben.

Gr Arjen
Massey Ferguson 35x ,Zelfbouw triltand cultivator met schuif, , Grondbakje merk onbekend , Weilandbloter en Gamborini kunstmeststrooier

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Kijk eens op de folders op deze site. Daar kom je het antwoord wel tegen op je vraag.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Marco55

Bericht door Marco55 »

Ik zat eigenlijk met hetzelfde dilemma. De tank van mijn MF35 3cilinder is grijs van boven en de zijkanten, maar de onderkant is rood. Dit is de rode grondverf. Zo te zien is alleen het zichtbare gedeelte grijs gespoten. Het grijs was niet gelijk aan de rest. Het was meer goudgrijs. Zou dit kunnen komen door alle dieselolie die erover is geknoeit?

Groeten Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320

sjoerd

Bericht door sjoerd »

Marco55 schreef:Ik zat eigenlijk met hetzelfde dilemma. De tank van mijn MF35 3cilinder is grijs van boven en de zijkanten, maar de onderkant is rood. Dit is de rode grondverf. Zo te zien is alleen het zichtbare gedeelte grijs gespoten. Het grijs was niet gelijk aan de rest. Het was meer goudgrijs. Zou dit kunnen komen door alle dieselolie die erover is geknoeit?

Groeten Marco

hoi

volgens mij hoort een tank van een mf gewoon grijs te zijn want er rijden er in het dorp waar ik woon bij mensen die ik ken 7xmf 35 3 cil 5x mf 35 4 cil 3 x mf135 en 1xmf155 en 1xmf165

die trekkers zijn vrijwel allemaal origineel en daarvan heeft geen een een rode tank

françois

Bericht door françois »

Bedankt voor de informatie Sjoerd leuk dat er bij jou in het dorp nog van die mooie originele MF's worden gebruikt.
Ik zag laatst ook een 35 in het dorp hij had een grijze tank dus nu ben ik 99% zeker.

Groeten

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Ik wil niet wat verwarring maken. Ik heb nu 15 brandstof tanks op voorraad.

Zaterdag heb ik eens de kleur bekeken een is geel, 2 zijn er rood en de rest is grijs.

onze mf 35 nieuw gekocht in 1958 heeft een rode tank.
En een mf 65mk1 ook nog nooit overgespoten heeft ook een rode tank
Het zal wel iets denk ik met de bouwjaar te maken hebben.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hans,

Een gele tank komt van een industrie uitvoering.
Zelf verwacht ik dat de tank grijs moet zijn. Echter er komen ook rode tanks voor. Tegenwoordig zie ik veel imitatie tanks rood. Ik weet niet wanneer dat is ingevoerd. Een andere reden kan het land van herkomst zijn. In Frankrijk zijn ook trekkers met rode velgen en velgplaten verkocht. In Engeland nooit. Zoiets zou ook kunnen gelden voor de brandstof tank. Echter het blijft gissen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie