Beste forumleden,
omdat de aansluitingen van het electra deels weg waren en de gelijkstroomdynamo vervangen is door een wisselstroomdynamo maak ik het electra compleet nieuw.
Er zijn schema's te vinden van de installatie met een regelaar en van een nieuwere installatie voor de verlichting.
Echter de aansluitingen vande brandstof- en temperatuurmeters heb ik niet kunnen vinden. Van de achteerzijde bekeken is rechts een aansluiting van 12V. Links is een aansluiting L8. Is deze voor de aansluiting van de vlotter/temperatuuropnemer? Ik vermoed dat de middelste aan massa moet. Kan iemand dit bevestigen?
Ik vraag mij ook af of alles achter de amperemeter vandaan komt.
Groeten,
Rinze
Aansluiten Jaeger-meters
Moderators: Tony, fergie, admin
Aansluiten Jaeger-meters
MF 135, grondbakje,ferguson grondbakje(earthscoop), MF 35X multipower
-
- Contacteer:
Re: Aansluiten Jaeger-meters
Hello Rinze,
Zou goed kunnen zijn maar voor de zekerheid, schiet ff een foto en plaats die.
Groetjes,
René.
Zou goed kunnen zijn maar voor de zekerheid, schiet ff een foto en plaats die.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: Aansluiten Jaeger-meters
De aansluitingen van de meters zijn slecht te lezen dus ook slecht te fotograferen. De meters wel als bovenstaande aangesloten. De temperatuurmeter lijkt te werken echter deze loopt wel helemaal in het rode. De tankmeter werkt nog niet. In beide gevallen kan het natuurlijk ook aan de opnemer en vlotter liggen. Deze ga ik afzonderlijk nog maar eens meten.
Bij gebruik van een wiselstroomdynamo of alternator moet een contactslot gebruikt worden. Oftewel een startschakelaar met een "1"stand=contact worden om de meters spanningsloos te maken bij uitgeschakelde tractor. Deze is ook nodig voor het laadcontrolelampje. Bij een gelijkstroomdymo zorgt de spanningsregelaar er voor dat de meters spanningsloos worden.
neemt niet weg dat ik net zeker ben van de aansluitingen van de meters.
Eerst een tocht rijden, dan ga ik verder en houd jullie op de hoogte als ik het uitgevonden heb.
Rinze
Bij gebruik van een wiselstroomdynamo of alternator moet een contactslot gebruikt worden. Oftewel een startschakelaar met een "1"stand=contact worden om de meters spanningsloos te maken bij uitgeschakelde tractor. Deze is ook nodig voor het laadcontrolelampje. Bij een gelijkstroomdymo zorgt de spanningsregelaar er voor dat de meters spanningsloos worden.
neemt niet weg dat ik net zeker ben van de aansluitingen van de meters.
Eerst een tocht rijden, dan ga ik verder en houd jullie op de hoogte als ik het uitgevonden heb.
Rinze
MF 135, grondbakje,ferguson grondbakje(earthscoop), MF 35X multipower