Grote broer gekocht voor bij me Goudbuikje

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Goudbuikje

Grote broer gekocht voor bij me Goudbuikje

Bericht door Goudbuikje »

Hallo allemaal

Ik heb een nieuwe MF aangeschaf alleen best wel een flinke vind ik zelf het is een Massey Ferguson 3085 dynashift echt een groot sterk beest vergeleken met mijn Goudbuikje.

Ik moet er nog wel wat aan doen zoals het schakelen want dat gaat zeer moeilijk
alleen ben ik benieuwd of jullie daar ook mee kunnen helpen met info en dergelijke.

Verder is er niet veel mee alleen een beetje lekkage op de brandstofpomp maar dat moet geen probleem zijn.

Vond het leuk om te laten weten dat ik er weer een Ferguson bij heb en hoop dat jullie me evt. ook aan info kunnen helpen bij deze MF want alles is welkom.

Alvast bedank,

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

johnny

Re: Grote broer gekocht voor bij me Goudbuikje

Bericht door johnny »

Hallo,
Dat is zeker een heel verschil met je goudbuik. Maar wel mooie tractors. Ik ben ook een beetje naar zo iets opzoek of een 699 ofzo in iedergeval een 6 cil. Veel plezier met de tractor!!
1xmassey ferguson 1080 super 4wd 2x massey-ferguson 65 1xted 1xtel
Vedder bij ons op het bedrijf mf35, 133, 155, 168, 690, 3080 2xford dexta

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Richard,

Stuur even via de email je adres.
Als het goed is, heb ik nog ergens iets liggen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Het schakelen gaat waarscheinlijk moelijk door de zijschakeling. Het is niet goed gesmeert of er zit speling op zodat de beweging niet/goed overkomt. Daarvoor moet je onder de cabine zijn.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Goudbuikje

Goedemorgen Gerrit,

Zou leuk zijn als je wat info zou hebben alleen wilde je me (mail) adres hebben, dit is mijn e-mail ritsie@nospamhotmail.com als je daar een reactie op kan geven want weet niet waar ik evt. jouw mail adres kan vinden.

Mvg Richard

anti spam maatregel, zonder nospam verzenden
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

Goudbuikje

Ik had ook al gekeken naar evt. speling maar dat zit er eigenlijk niet op
verder is het ook lekker gesmeerd en soms schakeld hij ook super maar vaak heel moeizaam

Mvg Richard

Patrick VH

Bericht door Patrick VH »

Richard,

Hoeveel uren heeft die trekker op de teller staan? En krijg je hem slecht in de versnelling of slecht uit de versnelling?

Kallum an
Patrick

Goudbuikje

Hij heeft ong. 9000 uur weg en hij gaat er dan moeilijk uit en in dat maakt eigenlijk niet veel verschil of je hem in of uit een versnelling wil zetten maar het gekke is dat hij het soms ook gewoon vloeiend doet dus ik kan er ook niet echt iets van zeggen maar soms durf je hem er niet uit te halen, omdat je dan maar moet afwachten of je hem er weer in kan krijgen

Mvg Richard

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

versnellingsbak olie al vervangen, en hoeveel ijzer vijzel zit er in?

mvg hans eshuis

p.s oppassen Patrick VH probeert je een nieuwe mf te verkopen....
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Goudbuikje

Haha heb deze net nieuw en er ook eerlijk gezegt nog niet echt naar gekeken, maar had de hoop dat iemand het al eens veholpen had maar ben bang dat ik het zelf uit moet zoeken
Maargoed ik heb al moeilijkere dingen opgelost en dit gaat ook weer lukken alleen gaat er wat tijd in zitten

Mvg Richard

Patrick VH

Richard,

Ik moet even navraag doen bij mijn werkgever, we hadden laatst een 3050 in de werkplaats, met het zelfde aantal uren en het zelfde probleem met alleen de eerste versnelling. Woensdag en anders donderdag weet ik meer.

Ik hou je op de hoogte.

Kallum an
Patrick

Goudbuikje

Oke

Dat zou fijn zijn hoop dat ik er dan wat mee kan dat zou dan mooi zijn

mvg Richard

Patrick VH

ik heb even navraag gedaan bij een van de monteurs, en hij zegt dat als er verder geen speling zit op de poken, dat er dan een probleem inwendig is, de schakelstangen zijn waarschijnlijk uitgesleten en je moet die dus vervangen. Daarvoor moet je dus de zijkant van de transmissie los hebben.

Veel succes!

Kallum an
Patrick

Goudbuikje

Oke bedankt voor je reactie ik zal nag eens verder inspecteren dan hoor je wel hoe het afloopt

Mvg Richard

Plaats reactie