hallo ik ben (nog)onwetende mf fan
ik heb een mf 35 4cyl diesel met standard motor?
ik heb wegens overdruk problemen in koelsysteem de cylkop met toebehoren al gedemonteerd
en gezien dat de koppakking er verkeerde tussen zat (TOP hoort toch boven?)
nu mijn vraag ik wil graag zoveel mogelijk gegevens van mijn trekker hebben
bj
ps
motor soort e.d.
waar vind ik die gegevens?
zin er nog bepaalde zwakheden (kan ik me niet voorstellen!!!) maar als ze er toch zijn zou ik het graag willen weten aangezien dat hij nu uit elkaar ligt.
alvast bedank voor jullie reacties
mvr gr jan willem
gegevens mf 35 help
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: gegevens mf 35 help
Hallo Jan Willem,
Welkom op het forum.
Als je een beetje rondkijkt op deze site zul je al veel tegen komen van je trekker. Kijk eens links bij "techniek"
Ook als je rondkijkt in het Forum is er genoeg te vinden.
Als je veel zelf sleutelt moet je eigenlijk wel een werkplaatshandboek hebben. Alleen het is allemaal in het Engels. Ook is er een engelse DVD waarop de complete revisie van een 4cylinder Standard 23C diesel is te zien.
Groeten,
Marco
Welkom op het forum.
Als je een beetje rondkijkt op deze site zul je al veel tegen komen van je trekker. Kijk eens links bij "techniek"
Ook als je rondkijkt in het Forum is er genoeg te vinden.
Als je veel zelf sleutelt moet je eigenlijk wel een werkplaatshandboek hebben. Alleen het is allemaal in het Engels. Ook is er een engelse DVD waarop de complete revisie van een 4cylinder Standard 23C diesel is te zien.
Groeten,
Marco
MF35 3cyl, TeF, Holder ED10, Holder E6, 4x Gravely,Lister,Wolsely,Petter, MF91 harkkeerder, S&S maaibalk, PZgrondbakje, Wifo achterlader,Atlas AL320
-
- Contacteer:
Re: gegevens mf 35 help
Hello Jan willem,
Bouwjaar is te herleiden aan het serie nummer, staat op een plaatje ingeslagen onder aan op het dashbord. Als je een 4 pitter hebt zal dat vermoedelijk beginnen SDM waarna het nummer volgt. Nummers kun je vergelijken met de tabellen elders op de site.
Het motor type is 23C en gebouwd door de standard motor company die ook de trekkers bouwde. Het is een 37 Pk unit met ricardo voorkamers, indirect ingespoten. In geval van een franse trekker is het zo dat bijde in licentie bij een dochter onderneming is gebouwd. Dan zijn er wel wat verschillen met de engelse zoals een lijn in plaats van roterende inspuitpomp.
Zwakke punten zijn er, zoals moeilijk starten. Daar zijn wat modificaties voor zoals het uitboren van de voorkamer kanalen maar da's meestal niet nodig. Het licht 99% van de tijd aan verlate inspuit timing of slechte compressie. Over het afstellen van de timing heb ik een FAQ geschreven die in de afdeling met dezelfde naam te vinden is.
Inderdaad moet de markering top boven. Goed aanhalen en na een keer warm zijn opnieuw natrekken is aan te bevelen. Gegevens natuurlijk per werkplaats handboek te verkrijgen en in duitsland ook vaak wel in het duits als dat makkelijker is dan engels.
Groetjes,
René.
Bouwjaar is te herleiden aan het serie nummer, staat op een plaatje ingeslagen onder aan op het dashbord. Als je een 4 pitter hebt zal dat vermoedelijk beginnen SDM waarna het nummer volgt. Nummers kun je vergelijken met de tabellen elders op de site.
Het motor type is 23C en gebouwd door de standard motor company die ook de trekkers bouwde. Het is een 37 Pk unit met ricardo voorkamers, indirect ingespoten. In geval van een franse trekker is het zo dat bijde in licentie bij een dochter onderneming is gebouwd. Dan zijn er wel wat verschillen met de engelse zoals een lijn in plaats van roterende inspuitpomp.
Zwakke punten zijn er, zoals moeilijk starten. Daar zijn wat modificaties voor zoals het uitboren van de voorkamer kanalen maar da's meestal niet nodig. Het licht 99% van de tijd aan verlate inspuit timing of slechte compressie. Over het afstellen van de timing heb ik een FAQ geschreven die in de afdeling met dezelfde naam te vinden is.
Inderdaad moet de markering top boven. Goed aanhalen en na een keer warm zijn opnieuw natrekken is aan te bevelen. Gegevens natuurlijk per werkplaats handboek te verkrijgen en in duitsland ook vaak wel in het duits als dat makkelijker is dan engels.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....