na lange tijd heb ik de hobby weer opgepakt en ben de strijd weer aangegaan met de MF 155 om er weer een goed ding van te maken. Ik ben weer verder gegaan met de stuurinrichting. Deze MF heeft een aangedreven vooras en stuurt niet goed. Hij wringt heel erg met sturen, doordat de wielen niet niet de juiste hoek maken. Het buitenste stuurt veel scherper dan de binnenste. Nu heb ik het stuurhuis helemaal overhoop gehaald en daar de slijtdelen van vernieuwd, samen met stuurkogels. En ik moet het spul nog in mekaar zetten, maar toch denk ik niet dat het afdoende geweest is, omdat ik niet veel slijtage gevonden heb. De vooras zelf vertoond ook overal wat speling, maar ik verdenk hem er van dat hij nooit goed gestuurd heeft. En ik denk dat dat komt doordat het draaipunt van de stuurarm/stuurstang niet op de goede plek zit ten opzichte van het draaipunt van de fusee. Nu was mijn vraag of iemand bij een MF 155 deze maten loodrecht kan opmeten. Voor de duidelijkheid heb ik er een tekeningetje bijgedaan, het gaat dus om de maten X en Y.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Marten van Hooidonk