Hallo allemaal!
Ik heb een oude 2-schaar Ferguson ploeg gekocht.
Maar deze ploeg heeft 2 (nagenoeg nieuwe, wel verrroeste) verschillende risters!
Is er toevallig iemand met hetzelfde probleem waar ik mee zou kunnen ruilen?
Of misschien iemand die nog risters heeft liggen die bij die van mij passen?
Ferguson ploegristers
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: Ferguson ploegristers
Hello Frans,
Je schrijft niet wat voor versie ploeg je hebt en wat de voor breete maat is. Zit er nog een type plaatje op, zo ja wat is het type ?. Anders een foto van de scharen en even meten wat de afstand van de bijde balken is. ca. 25cm is een 10", ca 30 is een 12".
Heb je bij stom toeval een 10" "general purpose" dan heb ik twee borden voor je. (vooropgesteld dat je met risters de krome platen bedoeld die de grond moeten keeren)
Groetjes,
René.
Je schrijft niet wat voor versie ploeg je hebt en wat de voor breete maat is. Zit er nog een type plaatje op, zo ja wat is het type ?. Anders een foto van de scharen en even meten wat de afstand van de bijde balken is. ca. 25cm is een 10", ca 30 is een 12".
Heb je bij stom toeval een 10" "general purpose" dan heb ik twee borden voor je. (vooropgesteld dat je met risters de krome platen bedoeld die de grond moeten keeren)
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
beste rene
risters zijn inderdaad die kromme dingen die de grond om draaien
het type plaatje is denk ik al jaren geleden geleend en niet meer terug
gebracht
maar ik heb in mijn verzameling al een zelfde ploeg en dat is een engelse
van het type 2b-ae-a28.
maar ik heb gehoord dat er op dat type 3 verschillende risters gebruikt
werden, dan heb ik dus een ploeg met 2 van de 3 type,s
de een draait iets verder door dan de ander
hij is 12"
risters zijn inderdaad die kromme dingen die de grond om draaien
het type plaatje is denk ik al jaren geleden geleend en niet meer terug
gebracht
maar ik heb in mijn verzameling al een zelfde ploeg en dat is een engelse
van het type 2b-ae-a28.
maar ik heb gehoord dat er op dat type 3 verschillende risters gebruikt
werden, dan heb ik dus een ploeg met 2 van de 3 type,s
de een draait iets verder door dan de ander
hij is 12"
mijn ploegjes staan op
mf foto"s
machine's
frans
foto 4
mf foto"s
machine's
frans
foto 4
Laatst gewijzigd door frans op vr 25 dec 2009 9:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Hello Frans,
De B achter de eerste 2 betekend dat er "semi-digger" borden op zouden moeten zitten. Omdat het een 12" ploeg is zullen 10" borden niet passen maar wellicht kan iemand anders je helpen. In het uiterste geval kun je even bellen met Mark Weston van Westlake Plough parts tel. no 0044 (0)1733-252185 in engeland.
Groetjes,
René.
De B achter de eerste 2 betekend dat er "semi-digger" borden op zouden moeten zitten. Omdat het een 12" ploeg is zullen 10" borden niet passen maar wellicht kan iemand anders je helpen. In het uiterste geval kun je even bellen met Mark Weston van Westlake Plough parts tel. no 0044 (0)1733-252185 in engeland.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Hier een foto waarom je duidelijk de verschillen kunt zien in de risters...