Hoogte hef mf35x

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

fergie
Contacteer:

Re: Hoogte hef mf35x

Bericht door fergie »

Hello Hans,

Da's grappig ja, bij de FE35 is ie 180 pond !. Op zich nog niet veel geld voor een pomp als dit. M'n neef heeft nog aardig meer moeten betalen voor de relatief veel voorkomende bosch pomp op z'n deutz. Toch is een revisie set erg intresant voor mensen die graag sleutelen en zo toch behoorlijk besparen.

@Jens,

De doverdruk klep zit dus net voor die stangen die van het hefdeksel naar de pomp gaan. Rechter inspectie luik er af, start trekker en hef werktuig. Als je nu net voor de stangen behoorlijke beroering/werveling in de olie ziet dan staat het overdruk ventiel af te blazen.

Om uit te sluiten dat de dubbelwerkende diepteregeling niet de oorzaak is kun je ook even proberen het werktuig te heffen met de topstang op de lagere knikbare pen. Op die manier is er geen kracht op de regel veer en dus kan de regeling niet ingrijpen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

jens

Bericht door jens »

hoi, René
heb die controle van die overdrukklep nog niet uitgevoerd.
maar heb ontdekt dat die o ringetjes toch iets verandert hebben. (denk ik)
wanneer ik mijn postieregelaar omhoog trek dan komt de hef omhoog (maar niet hoog genoeg)
wanneer ik mijn diepteregelaar ook omhoog trek,gebeurt er niets, maar wanneer ik dan
op de topstang duw gaat ie opeens wel omhoog tot de max. hoogte. (als er geen druk op de topstang is
doet de diepteregelaar ook niets). heb het eens getest met men ploeg maar gaat niet tot de max. hoogte,want de ploeg trekt aan de topstang. (de pomp heeft wel een revisie nodig denk ik, want wanneer ik er een tijdje mee werk moet ik rond de 800 toeren draaien voor mijn ploeg omhoog te krijgen)
weet jij raad ?
grtz jens
-Ferguson 35 "goudbuikje" uit 57
-éénschaar Hert ploeg

jens

Bericht door jens »

René,
voor dat overdrukventiel is dat dan het inspectieluik met peilstok dat eraf moet ?
en zou i.p.v. een werktuig de familie op de trekbalk ook voldoende zijn want mijn ploeg staat niet thuis.
naar mijn gedacht zorgt dat overdrukventiel voor de maximum druk te begrenzen, maar
wat heeft mijn topstang daarmee te maken ?
of ben ik mis op?
groetjes jens
-éénschaar Hert ploeg

jens

Bericht door jens »

René,
heb het geprobeerd met zo'n 100 kg op de heflat en ik zag niets van werveling, alleen een beetje golfjes van de schokken van de motor, wat ik wel zag dat er een straal olie lekte langs de zuiger .wanneer ik de diepteregeling omhoog trek.anders drupt het gewoon , dat word revisie geloof ik
heb ook gemerkt dat de olie kofie met melk kleur ziet. er is nochtans maar nieuwe in.
maar kan daar niet aan liggen want wanneer ik op het derdepunt duw gaat ie wel omhoog.

groetjes jens
-éénschaar Hert ploeg

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jens,
fergie schreef: Men vergeet wel eens dat de hef van de 35 dubbelwerkende "trekkracht regeling" heeft . Dat wil zeggen dat deze ook op trekken aan de topstang reageerd ipv. duwen
Zo zie je maar weer, ik had het dan toch bij het goede eind. Alleen is in dit geval de speling op de sensor veer de boosdoener. Als die goed is afgesteld krijg je met de hand het derde punt niet in beweging. Daartoe moet je dan de veer stellen met de speciale moer achter de rubber afdichting.

Dat lek in de cylinder kan wel een gebroken zuigerveer zijn. Die zijn niet duur en redelijk snel te plaatsen al moet dan het deksel er wel af.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

jens

Bericht door jens »

PICT4730.JPG
PICT4730.JPG (59.26 KiB) 6730 keer bekeken
hello, René
ik zie geen moer , kan jij ze me misschien aanduiden op de foto,
het snel zakken van de hef en dat ik gas moet geven voor mijn ploeg op te heffen zou dit ook aan die zuigerveer
kunnen liggen.of daarvoor misschien direct dan pomp ook reviseren.

groetjes jens
-éénschaar Hert ploeg

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jens,

Die moer heeft 6 of 7 in hammen aan de BINNENkant. Om de moer te verstellen moet je van de butenkant eerst twee imbus bouten los draaien. Ik noem het een moer maar het is eigenlijk een ding met draad op de buitenkant, je kunt hem op je foto zien zitten.

Een lekke zuigerveer heeft inderdaad een behoorlijke impact op de "zak tijd" en het gas geven om iets te tillen. Ik zou dat eerst even proberen voor je de pomp reviseerd.

Groetjes,

René.

jens

Bericht door jens »

hoi, René
die inbussen heb ik op de foto al los ?
dat ding is maar niet los te krijgen (om precies te zijn, hij heeft 8 hammen.)
ik zal hem eens een nacht laten weken in de kruipolie. heb jij soms nog een idee om hem los te krijgen?
grtz jens
-éénschaar Hert ploeg

jens

Bericht door jens »

Hoi,
ik heb de moer opgewarmt en daarna weer laten afkoelen , wd 40 en toen is het gelukt.
de hef komt nu hoog genoeg.nu nog enkel eens kijken naar die zuiger veer.
bedankt voor jullie reacties.

groetjes jens
-éénschaar Hert ploeg

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jens,

Goed te horen dat je weer een probleem minder hebt !.

Groetjes,

René.

Plaats reactie