Compressie Laag

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
willy

Compressie Laag

Bericht door willy »

het ene moment loopt de tef als een lier..
nu weer gedonder met het starten....
de compressie is te laag en t luchtfilter blaast nogal.. zo heftig zelfs dat er olie uit het luchtfilteraanzuighuis komt zetten..
is de compressie ook weer te verhogen door de decompressieklep opnieuw af te stellen??
gisteravond de kleppen gesteld en zag ik dat dit te wijzigen is..
door 4 ronde nokjes die boven 4 kleppen zitten...
volgens mij is het inmiddels beter om maar een ruilmotor te zoeken ofzo...
want het ene probleem is net opgelost en t volgende dient zich alweer aan...
:? :?

fergie
Contacteer:

Re: Compressie Laag

Bericht door fergie »

Hello Willy

Rieel gezien, wat verwacht je van zo'n 55 jaar oude ruilmotor meer dan van deze ?. Als je een motor wilt die loopt als een zwitsers klokje en 100% betrouwbaar moet je het ding gewoon totaal reviseren. Dan maakt het ook niet uit of je deze motor reviseerd of eender welke andere. De meeste zijn ook wel toe aan een revisie na 50 jaar, de drie die ik gedemonteerd heb waren allemaal aan de lat en twee hadden al ondermaatse lagers....

Kleppen stellen doe je eerst, allemaal 0,3 mm. Daarna altijd de kleplichter nokken stellen. Daarvoor de as draaien tot de sleuf in het eind vertikaal is. Je kunt dan een staafje van 3/16" of 5mm in de tweede voet steken om de as in die stand te blokeren. Dan stel je de nokken op 0,75mm voor cylinders 1,2 en 4 en 1,15 voor cylinder drie.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Als je motor voorheen goed draaide en niet, is er iets aan de hand.

Het heeft niet met je decompresseur te maken. Die opent namelijk de uitlaat kleppen.
Waarschijnlijk blijft er een inlaat klep hangen. Anders kan ik het ook zo niet bedenken.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

wpee

Bericht door wpee »

Blazen UIT je luchtinlaat filter duidt altijd op een open verbinding met de cylinder als die er NIET moet zijn. INlaatklep blijft hangen inderdaad.
Decompressiekleppen (kleplichters) werken dacht ik bijna altijd via de uitlaat, ik weet even niet hoe het bijde Ferguson zit.
Dus controleer je inlaatkleppen, met name de geleiders of deze wel "soepel" gaan, anders even met wat pasta opnieuw de stelen slijpen.

Wim

willy

Bericht door willy »

ik wilde vanmorgen toch maar weer een poging wagen om verder te gaan met dit euvel..
maar toch eerst de startkabels er maar weer bij en met t starten toch s checken wat er nu precies gebeurde.
ik kreeg amper de tijd om het te checken want die maffe motor sloeg nou zomaar aan binnen 5 tellen..
ik snap er geen biet meer van hoor :?
anyway.. binnenkort gaat de motor er toch uit en komt er een ford motor in.. waarvan compressie en alle mikmak in orde is..
want ik ben van dit motorblok meer als moe...
en t kan best zijn dat als ik vanmiddag weer probeer dat meneer t weer s vertikt om te draaien.

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Toch wel een v6 of 8 ford motor he...3000 toeren...
http://www.youtube.com/watch?v=SWsI5PWG5XU

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

willy

Bericht door willy »

hahaha nee niet zo 1 hoewel dat wel gruwelijk hard gaat :lol:
komt 4cilinder ford turbodiesel in
krijg hulp van 2 vrienden bij t inbouwen.
updates volgen

robin
Contacteer:

Bericht door robin »

hallo , wil je dan ook een paar foto's plaatsen ? Ben namelijk met iets soortgelijk bezig , bij mij komt er een 6 cilinder in lijn chevrolet motor in te liggen .
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoe kun je nu F O R D (ik krijg dat woord nooit goed uitgesproken) motor in de Ferguson zetten.

Als ik je verhaal zo lees, is er een klep blijven hangen. Ik ben met je eens dat de motor verdacht maakt. Iets moet de klep opengehouden hebben.

Als ik het zo lees, is je motor dus nog wel te redden (Als je dat zelf nog wilt tenminste).

Succes met het inbouwen van de nieuwe motor. Doe wel voorzichtig met het koppel van de nieuwe motor.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Daar,

Ik vindt het allemaal prima zolang het dan maar in het leugenbankje komt.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

willy

Bericht door willy »

admin schreef:Hoe kun je nu F O R D (ik krijg dat woord nooit goed uitgesproken) motor in de Ferguson zetten.

Als ik je verhaal zo lees, is er een klep blijven hangen. Ik ben met je eens dat de motor verdacht maakt. Iets moet de klep opengehouden hebben.

Als ik het zo lees, is je motor dus nog wel te redden (Als je dat zelf nog wilt tenminste).

Succes met het inbouwen van de nieuwe motor. Doe wel voorzichtig met het koppel van de nieuwe motor.

ik ben gistermiddag wederom weer aan het knutselen geweest want nu starte de trekker weer niet.. :shock:
ik heb zoiets van.. ik heb er tijd genoeg en geld nog meer in gestoken om proberen dit blok draaiende te krijgen..
ik snap er niks van... de eerste testrit ging meer als perfect en daarna is het ene startprobleem over het andere..
ik heb er meer als schoon genoeg van. .. . misschien ben ik wel zo onnozel dat ik iets over het hoofd zie...
maar ik kan van mn zwager een zeer mooie Ford motor overnemen.. dus die gaat erin.
het zal wat aanpaswerk worden hier en daar maar dat neem ik dan voor lief.
het koppel is bij de Ford motor idd hoger en die motor maakt ook meer toeren maar dat ga ik wel begrenzen.

willy

Bericht door willy »

robin schreef:hallo , wil je dan ook een paar foto's plaatsen ? Ben namelijk met iets soortgelijk bezig , bij mij komt er een 6 cilinder in lijn chevrolet motor in te liggen .
ja ik post wel fotos zo gauw ik ermee bezig ben.

willy

Bericht door willy »

ik heb de tef pas geleden verkocht...
kon er toch nog een leuk bedrag voor krijgen...
en hij loopt inmiddels al wel weer hoorde ik van de nieuwe eigenaar..
maar ik hou mn ogen steeds open voor weer n oldtimer :D

erik.korte

Bericht door erik.korte »

Okkie had hem beter aan mij kunnen verkopen!

Knoooooooooooooier!!

willy

Bericht door willy »

dat had ie kunnen doen ja..
maar je vond de prijs ja te hoog.
heb m voor nog n leuk bedrag weten te verkopen 8) (ondanks vele nieuwe onderdelen die ik zelf al had gemonteerd)

Plaats reactie