speling pion/kroonwiel

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
stefan

speling pion/kroonwiel

Bericht door stefan »

Omdat mijn achterbrug van mijn mf35x wat geluid maakt, zeker onbelast, denk ik
na enkele berichten te hebben gelezen aan de speling tussen pion en kroonwiel. Is dit ernstig, moet ik de de speling opheffen? Hoef ik hier enkel de afdekplaat met hefarmen te verwijderen om hier aan te werken. komt dit vaker voor? Is bij alleen hobbymatig gebruik dit schadelijk?

fergie
Contacteer:

Re: speling pion/kroonwiel

Bericht door fergie »

Hello Stefan,

Er zijn problemen met de bouten die het kroonwiel aan het diff bevestigen. De speling op het pinion wiel is dan nog niet eens zo erg. Om het diff er uit te nemen moet de as "trompet" aan de linker kant er af en dan kun je die er zo uit tillen. Voor het pinionwiel moet de achterbrug van de bak worden geschijden.

Het grootste probleem zal in de bouten zitten. Die gaan los en "verrammelen" tot soms brekens aan toe. Deze kun je nieuw krijgen bijvoorbeeld via Histoparts of elke Sparex dealer.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

E.Eenink

Bericht door E.Eenink »

hallo

Wij hebben een half jaar geleden ook een probleem gehad met de achterbrug. Die rammelde als hij niet hoefde te trekken en als hij moest trekken was het over. Bij ons waren bijna alle lagers in de achterbrug verrot. En hebben pion wiel opnieuw afgesteld en nu is het allemaal prima. En hebben het laatste half jaar nog helemaal niks mee gehad.

Edwin

stefan

Bericht door stefan »

Oke, maar is het noodzakelijk dat er iets aan moe gebeuren? Is het vervangen van deze kroonwielbouten relatief eenvoudig? Is lagers vervangen ook zelf te doen?

Plaats reactie