electrisch systeem mf 152

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
sjoerdb

electrisch systeem mf 152

Bericht door sjoerdb »

ik ben sinds 4 jaar de gelukkige eigenaar van een mf 152, idee is om hem op te knappen en werkend te maken. nu heb ik de motorkap opgeknapt en geverfd, de spatborden en verlichting komen bij tracpieces vandaan en zijn gemonteerd. alleen is het project nu beetje stil komen te liggen op de electrische installatie. ik weet wel hoe het moet, ben handig genoeg met elektra alleen weet ik niet hoe te beginnen en hoop eigenlijk dat er mogelijkheden zijn voor kant en klare kabelbomen. wat zijn daar de mogelijkheden? zijn er kant en klare kabelbomen te krijgen, of bij mf zelf of bij andere firma's. de verlichting die geleverd is door tracpieces is al voorzien van stekkers, ik kan er alleen geen passende kabelboom bij vinden? wie kan me er wat mee verder helpen of betekent het echt dat ik alleen maar zelf wat moet maken?

fergie
Contacteer:

Re: electrisch systeem mf 152

Bericht door fergie »

Hello Sjoerd,

Voor de 135 is er wel wat leverbaar via agriline. Alleen geen idee of dat gelijk is aan de 152...zal vast 1 cylinder te kort zijn om mee te beginnen. En zelf maken is ook niet zo'n probleem. Heb eeb tijdje terug een nieuwe kabelboom voor een heftruck gemaakt. Grote plaat hout en een hand vol spijkers genomen. Oude boom er op gelegd, bij elke aftakking een spijker er naast en bij elk end. Dan nieuwe kabels er langs en binden maar. Koste een paar uur.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

"de" mf 152:
ad3.152 3 cilinder 2,5 liter 48 pk.
zware achterbrug zoals de 155 4 cilinder
trommel en schijfremmen
hydraulische aftakas
multipower
vierkante spatborden en motorkap

ik heb dus geen cilinder te veel zoals je misschien dacht.... haha, de 152 klint wat exotisch omdat ie er maar weinig gezien is.

Hendrik-Jan

Bericht door Hendrik-Jan »

Sjoerd,

ik kan je wel helpen aan een een elektrisch schema voor de verlichting voor een MF35. Miscchien helpt je dat op weg. Stuur me maar een emaillebericht.

Hendrik-Jan
MF 35 snmy 1962

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

er is geen oude kabelboom die ik kan namaken.

agriline kan wel motorkabelboom(25 pond) leveren maar ik kon geen verlichtings/spatbord kabelboom.

iemand contacten bij massey ferguson of mechatrac. leveren zij nog kabelbomen? en wat zijn hun kosten misschien.

ik kan fotos posten van de stekkers posten die nu aan mijn trac-pieces verlichting zit.... misschien iemand die foto's kan posten van orginele verlichting en stekkers???

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

als ik naar agriline kijk, dan worden er 2 kabelbomen aangeboden voor het motorblok: Wiring Harness Early models EN Wiring Harness Later models. maar die staat in de lijst voor de 135, ik heb een 152.

wanneer ik tijd heb zal ik bij de dealer hier in grootebroek langsgaan om te informeren voor verlichtingskabelboom.

armand

Bericht door armand »

hoi Sjoerd,

ik heb het elektrisch schema van de 152 op deze site staan.
( techniek elekrische schema,s mf 152 )
ik heb zelf namelijk ook een 152 mf, en heb alles opnieuw aangsloten met behoud van de oude kabels met wat aanpassingen en omleggingen natuurlijk.
toen ik de traktor aangeschafd had , waren alle draden los en niets werkte er nog.
na veel puzzelen met het schema en doormeten heb ik alles weer aan de gang gekregen.
de kleuren van de draden komen zeer waarschijnlijk ook overeen met die van jouw traktor.
kom je er niet uit , laat even weten .

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

maar waar kan ik een complete kabelboom kopen voor de verlichting? de oude kabelboom heb ik weggegooid omdat hij niks meer waard was. en dat is al zo'n 3 jaar geleden.

ik kan wel nieuwe kabelboom maken, maar dat is enorm veel werk.....

sjoerdb

Bericht door sjoerdb »

vandaag maar op mijn vrije dag bij de ferguson dealer langs geweest, ze gaan ff zoeken voor me en dan hoor ik ongeveer donderdag van ze terug.

een motorkabelboom zou ik kunnen bestellen via agriline-products maar de verlichtingskabelboom zal wel via ferguson komen.

Plaats reactie