Ik, zou graag een startmotor van een mf35x welke op een trekker heeft gezeten waar de + pool van de accu rechtstreeks naar de startmotor gaat (dus + niet op de massa!) overzetten op een blok welke de + op de massa heeft zitten , kan dit?
Heeft dit geen gevolgen voor de draairichting van de startmotor?
Omwisselen startmotor
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Re: Omwisselen startmotor
Hello Stefan,
Voor startmotoren maakt dat niets uit omdat die veld en anker wikkelingen heeft. Als je de spanning omdraaid loopt de stroom andersom door bijde en maakt het per saldo dus niet uit.
het maakt wel uit voor starters met permanente magneten maar die zul je op trekkers niet vinden en (oude DC) dynamo's. Deze dynamo's moet je dan ompolen, zie FAQ afdeling, polarizeren.
Groetjes,
René.
Voor startmotoren maakt dat niets uit omdat die veld en anker wikkelingen heeft. Als je de spanning omdraaid loopt de stroom andersom door bijde en maakt het per saldo dus niet uit.
het maakt wel uit voor starters met permanente magneten maar die zul je op trekkers niet vinden en (oude DC) dynamo's. Deze dynamo's moet je dan ompolen, zie FAQ afdeling, polarizeren.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....