Cylinder bussen vervangen perkins a3.152

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
stefan

Cylinder bussen vervangen perkins a3.152

Bericht door stefan »

Ik zou graag mijn perkins motor een opfrisbeurt geven. Ik wil dit graag zelf doen, wat me een beetje zorgen maakt is het verwijderen en monteren van de cylinderbussen. Ik heb al meerdere methodes gehoord van stuk slaan met een beitel tot het aanbrengen van een lasnaad over de lengte van de bus, zodat deze krimpt. Wat is de beste manier? Of is honen van de bestaande bus toereikend, in combinatie van een nieuwe zuiger me zuigerveren? Op marktplaats worden complete motoren aangeboden meestal uit combines of zwadmaaiers deze motoren hebben vaker weinig uren gelopen is dit ook een optie?

E.Eenink

Re: Cylinder bussen vervangen perkins a3.152

Bericht door E.Eenink »

hallo

Als je zelf de bussen eruit wilt halen moet je 4 lasnaden door elke bus maken, misschien gaan ze los. Ik heb dat ook gedaan en nog zaten ze met 8ton vast dus ik weet het niet of dat zal gaan lukken.

Een vriend van me heeft zelf een soort polie trekker gemaakt en daar de bussen er mee uit gehaald. Dat is wel gelukt.

Edwin

johnny

Re: Cylinder bussen vervangen perkins a3.152

Bericht door johnny »

Hallo,

Ik heb pas de moter van mn 1080 gereviezeerd. En heb zelf het blok kaal gemaakt en toen de bussen laten zetten bij een reviezie bedrijf. Zelf het blok weer in elkaar gezet. Ik vind het zelf het veilligst om het te laten doen wand je moet je nieuwe bussen er ook weer netjes in krijgen. Bij het reviezie bedrijf hebben ze overmaatse bussen gezet en later uitgehoond. anders kan het gebeuren dat je bus een beetje ovaal is.
Ik zou wel liever mijn moter reviezeren dan een andere moter kopen, dan moet je maar afwachten of hij goed is. en als je reviezeerd heb je weer een nieuwe.

gr, johnny
1xmassey ferguson 1080 super 4wd 2x massey-ferguson 65 1xted 1xtel
Vedder bij ons op het bedrijf mf35, 133, 155, 168, 690, 3080 2xford dexta

Plaats reactie