Gisteren heb ik een monteur van de lokale MF dealer bij mijn trekker gehad, na eerst het motorblok te hebben bekeken, gingen we de cilinderkop bekijken, daar zagen wij een scheur in de kop die mij eerst niet opgevallen was. Dus nu ben ik verlegen om een cilinderkop voor een Perkins AD4-203, weet iemand misschien nog een adresje waar ik een goede kop weg kan halen of heeft iemand welligt er nog eentje liggen?
Ik baal hier natuurlijk wel van, want ik moet de bussen en dergelijke al vervangen, en alsof het er nog wel bij kan moet nu ook de kop vervangen worden, super
zoek je nieuw/gebruikt ?
waar woon je cq. hoe ver wil je er voor rijden ?
heb je de adressen in de linken pagina op deze site al gebeld ?
Ik kan je wel niet helpen aan een kop maar met deze info wordt het voor de rest een stuk makkelijker.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik heb een aantal links bekeken van de link pagina, maar nog niet wezen bellen of mailen.
Ik kan pas zeggen of ik nieuw of gebruik wil hebben als ik weet wat het prijs verschil is, maar in eerste instantie wil ik gebruikt hebben.
Ik woon zelf in Hardenberg en en een straal 75 tot 100 km wil ik wel rijden om een kop op te halen.
Ik denk dat je rekening moet houden met een 600 euro ong. kan meer zijn, kan minder zijn. Omdat ik eerder stage gelopen heb bij de lokale MF dealer krijg ik dus een beetje korting over de producten die ik koop. Ik heb zelf nog niks gekocht, maar binnenkort dan ga ik even wat bestellen. Houd trouwens de lagerschalen in de gaten, als er ergens bv 020 staat, dan kan het zijn dat de krukas in het verleden afgedraait is, dus moet je andere schalen hebben dan wat er orgineel in hoort. Het goedkoopste is trouwens om een set te kopen van bussen, zuigers en pakkingen.
ik ben even aan het rondkijken geweest op internet en daar staat dit>http://www.agrilineproducts.com/mf65_list.htm compleet denk ik maar ook met lagers dat weet ik niet? Zou dat wat zijn er zijn er twee een van 239 en van 199 welke is dan de goede?
Dit heeft te maken met de bussen die je in je motor hebt volgens mij. Het verschil in deze sets zijn namelijk de bussen, de ene heeft chrome bussen, de andere gietijzer als ik mij niet vergis. Ik denk zelf, aangezien je trekker een MF 65 MK2 is, dat je de gietijzer bussen moet hebben. Ik heb begrepen dat de chrome bussen na 1960 haast niet meer gebruikt werden. Maar ik denk dat je nog even moet rond vragen van wat jij moet hebben, misschien dat een paar forum leden dat wel weten.
Daar kan ik dan mogelijk weer wel helpen. Volgens bronnen uit engeland zijn motor nummers eindigend op C met cast iron (gietijzer) en CL met Crome voeringen gebouwd.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik was aan het zoeken naar waar dat zou moeten staan toen ik wel vond dat er alleen de letter C gebruikt is om de crome voeringen aan te geven. Als er dus geen C op staat heeft hij gietijzeren.