fe 35 olie uit de uitlaat

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jens

fe 35 olie uit de uitlaat

Bericht door jens »

Hoi, iedereen
Ik heb mij ferguson 35 gerevisseerd. nieuwe cilinderbussen en nieuwe zuigerkoppen alsook segmenten en zo , ook hebben we de
culasse in een motorenrevisiebedrijf gestoken, zij hebben nieuwe kleppen gestoken en klepveren en 2nieuwe
klepzittingen, de culasse is ook gevlakt.Ik heb alles gemonteert en zelf de kleppen gestelt ,heb hem vandaag gestart.
Ondanks dit te doen is er bijna niets verandert behalve dat hij weinig onderdruk heeft en dus geen
olieverbruik heeft. De blauwe rook is er nog altijd en bij veel gas geven komt er een heleboel olie uit de uitlaat.wat vroeger ook allemaal gebeurde.Mijn gedacht is er iets mis in de culasse met de kleppen ,dat deze niet goed dichten of zo.Weeet er iemand hier raad voor.

groetjes Jens
-Ferguson 35 "goudbuikje" uit 57
-éénschaar Hert ploeg

admin
Site Admin
Contacteer:

Re: fe 35 olie uit de uitlaat

Bericht door admin »

Jens,

Als ik je verhaal zo bekijk, denk ik dat je klepgeleiders lekken. Ik weet niet of je er nieuwe geleiders in hebt gezet. Als je dat niet gedaan hebt, ligt daar waarschijnlijk de oorzaak.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

jens

Bericht door jens »

hallo,
Ze hebben niets gezegd van klepgeleiders
juist dat ze 2 nieuwe zittingen moeten steken hebben, ik zal
eens moeten bellen naar dat revisiebedrijf.

groetjes jens
-éénschaar Hert ploeg

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jens,

Het kan helpen ivm de olie de motor flink warm te draaien door bijvoorbeeld te ploegen. Onze deed namelijk hetzelfde na de revisie en een rondje maaien met een PZ185 en de radiator een eind afgezet loste het op. De zaak zet zich dan namelijk. Af en toe doet hij nog wel eens een beetje olie in de uitlaat en dat lossen we dan weer op de zelfde manier op.

Overigens, de blauwe rook lijkt me wel een indicatie dat men de klepgeleiders onterecht heeft laten zitten. Daar helpt bovenstaande dan ook niet tegen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hans eshuis

Bericht door hans eshuis »

hoi

Het zelfde heb ik ook met mijn goudbuik gehad. Als het zware werk niet helpt kun je de inlaat er afhalen en dan een beetje vim ( een droge schuur middel) er in doen dit helpt altijd. Dit heb ik al tip gekregen van brand.

Dat olie sputteren kun je ook krijgen als je alleen toert met je trekker af en toe zwaar werkt is goed voor je werkpaard.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

jens

Bericht door jens »

hallo,
Ik heb gisteren met de ferguson sparren uitgetrokken en een reepje geploegt
Door het zwaardere werk is die olie volledig weg en rookt hij minder .maar er is nog altijd iets niet
pluis bij hoog toerental is de rook volledig weg maar laat ik de motor naar stationair toerental zakken
begint hij opnieuw in witte grijze pluiken te roken en de rook piekt in de ogen . volgens mij is het toch geen
olieverbranding meer maar misschien diesel. en de verstuivers zijn geregeld kan er iets mis zijn met dieselpomp of toch verstuivers of een verstopping ergens in de brandstofleidingen.
weet er iemand nog raad ?

grts Jens
-éénschaar Hert ploeg

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jens,

Dat zou ik toch in de verstuivers zoeken. Behalve aan de druk moet een verstuiver ook nog de doorlek test halen. 10 Sec. lang de druk 10% onder de breekdruk houden en kijken of de nozle droog blijft. Ook moet het spray patroon mooi en egaal zijn. Zijn ze alleen op druk gezet of heb je er nieuwe nozles in laten zetten ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

jeroen1080

Bericht door jeroen1080 »

Vroeger deden ze af en toe wat olie bij de diesel. Dit hielp tegen het pluimen. Ook merk je het heel goed als deze trekker `lui` is. Bijv. het ploegen wat je al gedaan had, helpt heel goed.

jens

Bericht door jens »

Hoi,
de garage heeft gezegt dat de verstuivers goed waren en dat hij ze bijna niet heeft
moeten bijregelen en dus ook niets heeft vervangen. Maar ze adviseren ons om
te kijken naar de brandstofpomp. Is er een kans dat hier de oorzaak ligt.
Ik denk dat ik best nog een beetje afwacht. En zal eens een goed stukje ploegen.

groetjes jens
-éénschaar Hert ploeg

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jens,

Onze dealer zij destijds dat er van de 4 maar 1 defect was, die spoot met twee stralen. We hebben er echter toch 4 nieuwe in gezet (toen ca 40 gulden per stuk) en dat bleek een stuk beter te werken ondanks dat deze allemaal 2 straalen geven !. Dat hoorde namelijk zo bij een motor met losse gloeiboegies in elke cylinder. Blijkbaar zit de dealer dat ook niet. Tevens was ik aanwezig bij hun test, doorlek test werdt niet uitgevoerd. Sindsdien ben ik wat wijzer dus doe ik nu altijd de druk test, patroon test en doorlek test en eventueel ook nog retour test ( een injector die geen retour geeft loopt klem).

Vooral gepluim stationair is vaak een verstuiver die door lekt. Dat betekend dat ie tussen inspuit momenten diesel doorlaat naar de verbrandings kamer. Dat laat ook de druk in de leiding afnemen waardoor de volgende inspuiting te laat is omdat er eerst druk moet worden opgebouwd. Zodra je dan ook maar een beetje gas geeft en er dus minder tijd tussen de inspuit momenten komt is het pluimen over.

Groetjes,

René.

Plaats reactie