Ik heb het lager er met een pers opgeduwd totdat het niet meer verder ging, daarna de krimpring erop tot op de plaats waar het oude zat (natuurlijk tegen het lager aan), je kon de afdruk zien waar het oude had gezeten.
Lager is niet vervangen, dat was nog goed. Krimpring is wel nieuw maar is even dik.
Ik heb de eerste keer alle shimmen er terug ingezet zoals voor demontage. Daarna heb ik aan 1 kant 1 shim gezet (Rechts) en aan de linkerkant heb ik er nu 4 steken. De speling is al een heel stuk minder geworden. Ik meet nu ongeveer 0,3 tot 0,4mm speling aan beide kanten. Ik denk dat ik morgen aan de linkerkant er nog 1 wegneem zodat de speling nog kleiner wordt.
Wat ik me wel afvraag, is hoe je een speling van 0,05 tot 0,2mm moet creeren als je alleen maar shims hebt van 0,5mm dik. Zo staat het in het werkplaatsboek. Er moet volgens de manual altijd 1 shim zitten. Of mag je ook gewoon die shims ertussen uitlaten?
Er zullen denk ik altijd wat shimmen weggenomen of bijgezet moeten worden na demontage van de lagers en krimpring. Je krijgt ze er nooit 100% op dezelfde plek terug.
Er is alleen 1 fout begaan bij de demontage. Jullie hadden gezegt dat ik de ring moest kapotboren om hem te demonteren. DIT IS FOUT!!!
Ik ben het bij de dealer gaan vragen en ze zeiden dat je de ring gewoon moet opwarmen en hem er met een pers vanaf kunt duwen. Zo kun je hem erna gewoon weer terug opwarmen en er opzetten zonder probleem. Weer iets bijgeleerd