Hallo Rene,
Bedankt voor je antwoord op m'n vraag over het verwijderen van de krukas.
En even voor de duidelijkheid, ik heb wel degelijk een service manual in m'n bezit!
Maar zoals meer lezers van dit forum met mij, is de engelse taal niet m'n sterkste kant dus is men snel
geneigd eerst te gaan sleutelen en dan te gaan lezen...............
We doen ons uiterste best om met het woordenboek ernaast de boel te vertalen maar dan valt het nog lang niet altijd mee!!
maar we zullen proberen om niet te veel vragen te stellen die makkelijk in de manual te vinden zijn.
Groeten,
Botanicus,
Piet Breedveld
Ferguson TEF
reactie verwijderen krukas
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
- Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
- Contacteer:
Re: reactie verwijderen krukas
Hello Piet,
Dat wist ik even niet. Geeft niet hoor. Echter juist bij de diesel is eerst lezen en dan doen geboden. Ding zit niet echt volgens de huidige "standaard" in elkaar, maar daar was je dan nu wel achter.
Als je straks weer gaat monteren zijn er een paar dingen om op te letten die niet direct uit het manual af te lezen zijn (altans wat ingewikkeld verwoord zijn). Zo zijn de inzet ringen (als je ze uit een stuk hebt niet) afgeschuind op de onderlinge contact vlakken. Let er dus op dat die goed inelkaar zitten anders loopt hij bij de tweede slag vast. Ergens in het manual staat ook dat altijd alle schroefdraaden met motor olie gesmeerd moeten worden (anders kloppen de momenten niet). Dat staat dus niet bij elke bout vermeld. Omdat de bak van een aluminium legering is zul je antie corrosie middel moeten gebruiken op alle bouten die in de bak gaan. (verkrijgbaar bij de meeste scheeps werven, geel spul).
Groetjes,
René.
Dat wist ik even niet. Geeft niet hoor. Echter juist bij de diesel is eerst lezen en dan doen geboden. Ding zit niet echt volgens de huidige "standaard" in elkaar, maar daar was je dan nu wel achter.
Als je straks weer gaat monteren zijn er een paar dingen om op te letten die niet direct uit het manual af te lezen zijn (altans wat ingewikkeld verwoord zijn). Zo zijn de inzet ringen (als je ze uit een stuk hebt niet) afgeschuind op de onderlinge contact vlakken. Let er dus op dat die goed inelkaar zitten anders loopt hij bij de tweede slag vast. Ergens in het manual staat ook dat altijd alle schroefdraaden met motor olie gesmeerd moeten worden (anders kloppen de momenten niet). Dat staat dus niet bij elke bout vermeld. Omdat de bak van een aluminium legering is zul je antie corrosie middel moeten gebruiken op alle bouten die in de bak gaan. (verkrijgbaar bij de meeste scheeps werven, geel spul).
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Re: reactie verwijderen krukas
Hallo,
Domme vragen zijn er niet maar wat zijn ''ïnzet''-ringen????????
Groeten Botanicus.
Domme vragen zijn er niet maar wat zijn ''ïnzet''-ringen????????
Groeten Botanicus.