Starten TEF 20

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Chris65
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 20 sep 2020 17:50
Locatie: Eindhoven

Starten TEF 20

Bericht door Chris65 »

Goedeavond,

Mijn TEF 20 start altijd zo moeizaam. 6 pogingen zijn er zeker nodig om hem aan de gang te krijgen en vaak twijfel ik of het deze keer wel gaat lukken.
Voor het starten druk ik de brandstof toevoerknop in. Ik gloei ruim voldoende en lang voor (20 sec), start altijd met behulp van ki-gas (gevuld met petroleum), want zonder ki-gas is het starten sowieso nog nooit gelukt. Heel er fel klinkt het ronddraaien van de startmotor nooit, terwijl er een nieuwe accu in zit. Met de decompressie hendel uiterst links draait de motor vlot, maar daar heb ik nog nooit profijt van gehad met starten. zit er ook nog een handmatige dieselpomp op de TEF, zodat ik eerst handmatig diesel kan oppompen?
Zou het beter worden als ik de brandstofpomp zou laten reviseren? Of is er een bedrijf in de regio Liempde waar ik de trekker goed kan laten afstellen
En zo ja, waar kan ik dat laten doen?

Ik hoor graag als iemand kan helpen.

Groeten Chris

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Starten TEF 20

Bericht door admin »

Hoi Chris,

De brandstofpomp heeft wel invloed op het starten maar als de trekker goed loopt en goed vermogen heeft, is dat zelden de reden van slecht starten.
De startmotor heeft wel veel invloed op het starten. Hoe sneller de startmotor draait, hoe beter de trekker start.

In de zomer moet je (vlot) kunnen starten zonder voorgloeien en kigas inspuiting.
Als je de kigas gebruikt, ben je dan nog aan het voorgloeien? Of gloei je eerst, stop dan met gloeien en druk je de kigas knop hard in?

De afstelling een keer controleren kan geen kwaad, maar ik zou eerste controleren of de kigas goed werkt.
Even de nippel er uit draaien en kijken of het goed verstuift.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Geert p
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 13 sep 2019 5:37

Re: Starten TEF 20

Bericht door Geert p »

Hoe zit het met je verstuivers ?
Die al eens gemeten op druk ?

Gr. Geert

Plaats reactie