Vervangen brandstofkraan mf155

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
cvl
Berichten: 16
Lid geworden op: do 12 jun 2014 21:56
Locatie: Nazareth (O.VL)

Vervangen brandstofkraan mf155

Bericht door cvl »

Hallo,

mijn tractor mf155 kan plots zonder reden, kort na het starten of tijdens het werken stilvallen. Ik heb hiervoor al de brandstofleiding van de filter naar startmotor vervangen. Dit was blijkbaar Ok. Maar nu na een maand stil staan, start wel de motor maar deze valt terug onmiddellijk uit. Om nu de leiding van de brandstoftank naar de opvoerpomp te vervangen, moet ik eerst de brandstofkraan vervangen omdat deze niet meer afsluit.
Een vraagje: is de bevestingsdraad zelfdichtend of is er een speciaal dichtingsmiddel nodig aan het draadgedeelte van de kraan?
Heeft iemand ervaring ivm het stilvallen van de motor en vervangen brandstofkraan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

sjoerdb
Berichten: 94
Lid geworden op: di 10 apr 2007 18:42
Locatie: venhuizen

Re: Vervangen brandstofkraan mf155

Bericht door sjoerdb »

methodisch onderzoek doen waar de problemen vandaan komen, krijg je brandstof op de goede plekken en met goede hoeveelheid die je mag verwachten, na het filter, voor het filter, na de opvoerpomp, voor de opvoerpomp? kijk met zaklamp in de tank, rommel op de bodem? leiding naar opvoerpomp loshalen, stroom snelheid bekijken, dan lucht in tank blazen via de leiding en kijken of er daarna verandering optreedt(vuil weg geblazen bij tank uitgang)

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Vervangen brandstofkraan mf155

Bericht door massey 35 »

Hallo CVL,

Als het goed is zit er op de tankkraan een zeefje.
Als je met lucht terug blaast in de tank dan zal dit zeefje er af knallen en los in de tank liggen.
Wel altijd de vuldop van de tank afhalen als je de brandstof terug wil blazen.
De zeefjes zijn los verkrijgbaar.
De tankkraan wordt vaak weer met tape op de schroefdraad gemonteerd.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie