Steek as mf 35x

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Erjo
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 feb 2022 22:59

Steek as mf 35x

Bericht door Erjo »

Hallo vraagje ik ben bezig om mijn mf35x te restaureren en ben bezig met de steekassen heb ze eruit gehaald jeering lek en nieuwe lagers maar nu het volgende probleem als ik er achter sta dan krijg ik de linker er wel in maar de rechter niet de kant van de differentceel nu is waarschijnlijk de pedaal ingedrukt zonder steek as kan het zijn dat er iets verschoten is en de vertanding op de steekas is bij de ene langer dan de andere aan welke kant moet de lange hoor graag een reactie

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Steek as mf 35x

Bericht door massey 35 »

Hallo Erjo,

De klauw van het differentieelslot is waarschijnlijk naar beneden gezakt.
Ik weet niet of je die nu weer in de juiste positie kunt krijgen met de steekas of een lange pin/buis o.i.d.
Het is mij wel een keer gelukt bij een MF 35X met de steekas.
Wel voorzichtig met de nieuwe keerring.
Voordat je rechter steekas er uit haalt moet je eerst het differentieel slot er op zetten en het pedaal vast zetten in die stand.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Erjo
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 feb 2022 22:59

Re: Steek as mf 35x

Bericht door Erjo »

Hallo wim
Ik was er al bang voor dat de klauw is gezakt ik ga mijn best doen om hem terug te drukken en waarschijnlijk is de pedaal ingedrukt toen de steekas eruit was hopen dat het zo lukt zal je deze week verslag doen al vast bedankt wordt nog een klus

Erjo
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 feb 2022 22:59

Re: Steek as mf 35x

Bericht door Erjo »

Hallo wim was er al bang voor dat die was gezakt ik zal proberen de klauw weer terug te drukken denk met een pin hopen dat het lukt en idd hij stond niet geblokkeerd en de pedaal is waarschijnlijk ingedrukt zonder steekas en de afstelling had je dat ook vaker gedaan en moet er ook nog een papieren pakking ertussen hoor het wel als vast bedankt Grt johan

Plaats reactie