keering vervangen mf 65

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Henk Hartman
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 18:44
Locatie: Leeuwarden

keering vervangen mf 65

Bericht door Henk Hartman »

Hallo,

Ik ben mijn koppeling aan het vervangen van mijn mf 65 mark 2 uit 1962
hierbij wil ik ook direct de keering van de ingaande as vevangen maar ik heb dat buisje los gehaald waar het druklager overheen schuift en waar de twee assen doorheen lopen. maar als ik hem dan aantrekken wil voelt het dat de gehele as mee komt.

Moet ik dus de versnellingsbak demonteren om deze keering te vervangen?

Groeten Henk Hartman

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Henk,

De 65 heeft dezelfde bak (qua opzet) als de 35. Dien ten gevolge ook het zelfde probleem bij het vervangen van die keeringen. Bij de 35 is het niet nodig de bak te demonteren, vermoed dus ook bij de 65 niet.

In de bak van de 35 ziet het er zo uit :

Afbeelding

Je ziet hier de buis lopen. Deze heeft 2 assen en dus 2 tandwielen in zich. De tandwielen die worden aangedreven op de bijde secundaire assen zie je op de onderste as zitten (rechter 2). De meer rechtse draaid in een uitsparing in het lagerhuis (dat is het eigenlijk). Daarom wil dat huis er nu niet langs. Om dit wel voor elkaar te krijgen laat je de olie uit de bak en achterbrug. Vervolgens neem je de kap van het onderste lagerhuis er af. Als alles goed is kun je dan lagerhuis en de binnenste as uit de bak trekken. Vang het tandwiel !. Nu kun je het bovenste lagerhuis er langs krijgen. Montage in omgekeerde volgorde, nieuwe pakkingen gebruiken (zelfde dikte als de oude !) en smeer die licht in aan bijde zijden met vloeibare pakking.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: keering vervangen mf 65

Bericht door Bert353 »

dag René, Ik ben hier binnenkort ook aan toe, vandaar de late reactie op deze post.
jij zegt dat deze pakkingen een bepaalde dikte hebben, zijn het dan geen shims?
zouden die nog ergens te koop zijn in deze dikten?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Plaats reactie