Hallo,
Ik ben mijn hefinrichting van mijn FE 35 aan het monteren en het valt mij op dat de verstelbare hefstang, de gearbox om precies te zijn, op de rechter trompet komt te rusten zonder volledig door te kunnen zakken. (een klein beetje maar).
Is dit "normaal"? ik zou het graag anders zien maar ik zou niet weten hoe het op te lossen. alleen een stukje van de achterzijde van de slingeras afslijpen wellicht. maar das ook een gekke oplossing.
gearbox verstelbare hefstang raakt trompet
Moderators: Tony, fergie, admin
gearbox verstelbare hefstang raakt trompet
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
Re: gearbox verstelbare hefstang raakt trompet
Hallo GJM,
Is dit van de Goudbuik die jij aan het restaureren bent?
Was dit voor die tijd niet?
Misschien een klein beetje speling op de splines van de hefas en de korte hefarmen?
Mijn MF 35 heeft dat ook.
De FE 35 Goudbuik weet ik zo niet.
De korte hefarmen zijn die wel origineel?
Ik heb ook imitatie die iets korter zijn, dan komt die ook korter bij de trompet.
Groeten Wim.
Misschien een klein beetje speling op de splines van de hefas en de korte hefarmen?
Ik heb ook imitatie die iets korter zijn, dan komt die ook korter bij de trompet.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
- Contacteer:
Hello Allemaal,
De consensus zal moeten zijn dat bij de minste slijtage in de bussen/hefas en de diverse pennen dat resulteerd in het elkaar raken van deze twee. Ik heb het hier en in noord ierland gehoord van veel mensen en tevens van enkele MF mensen dat dit vrijwel de norm was. Beetje knudde voor je mooie verflaag nu, dat wel natuurlijk.
Groetjes,
René.
De consensus zal moeten zijn dat bij de minste slijtage in de bussen/hefas en de diverse pennen dat resulteerd in het elkaar raken van deze twee. Ik heb het hier en in noord ierland gehoord van veel mensen en tevens van enkele MF mensen dat dit vrijwel de norm was. Beetje knudde voor je mooie verflaag nu, dat wel natuurlijk.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Wim,massey 35 schreef: vr 27 nov 2020 17:44 Hallo GJM,
Groeten Wim.
Klopt, er zat geen verstelbare arm op toen ik hem kocht. Ik heb geprobeerd de boel zo spellings vrij te maken als mogelijk.
Wat me wel opvalt is dater op die plek op de trompet al een slijtplek zit. Dus het zal eerder ook zo geweest zijn. Je spreekt over korte hefarmen. Bedoel je daar de armen aan de nefast mee? Die heb ik bij Hans eshuis tweedehands gekocht en zijn evenlang als de oude.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
Met de korte hefarm bedoel ik de armen die links en rechts met splines op de hefas zitten.
Groeten Wim.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Mijn 65 heeft die plek ook.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)