Restauratie FE 35 Goudbuikje 1957 & bouw kloofmaschine
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
da's toch de mooiste beloning???
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Gefeliciteerd met het rijden. Ziet er goed uit.
Als ik mijn TEF goed heet heb, is de oliedruk stationair ook bijna weg. 10 minuten later is het weer beter.
Ergens is de speling iets te groot. Maar iets gas en er is altijd voldoende oliedruk. Issue herken ik dus.
Als ik mijn TEF goed heet heb, is de oliedruk stationair ook bijna weg. 10 minuten later is het weer beter.
Ergens is de speling iets te groot. Maar iets gas en er is altijd voldoende oliedruk. Issue herken ik dus.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Hallo GJM,
Je achternaam is toch Mooy?
Dat is jouw Goudbuik nu ook, nog even de stoel in orde maken en je kunt tevreden zijn over het eindresultaat.
Ik zie 3 verschillende kleuren grijs op de foto's van 2 en 7 november.
1 In de spuitcabine.
2 In jouw werkplaats.
3 buiten.
Op de laatste foto buiten is ongeveer de juiste werkelijke kleur? ( daglicht )
Groeten Wim.
Je achternaam is toch Mooy?
Dat is jouw Goudbuik nu ook, nog even de stoel in orde maken en je kunt tevreden zijn over het eindresultaat.
Ik zie 3 verschillende kleuren grijs op de foto's van 2 en 7 november.
1 In de spuitcabine.
2 In jouw werkplaats.
3 buiten.
Op de laatste foto buiten is ongeveer de juiste werkelijke kleur? ( daglicht )
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Blij te horen, de motor loopt prima maar inderdaad bij motor goed warm lage druk bij stationair. verder loopt hij hartstikke mo0i en goed. dit weekend 4 draaiuren op de weg gemaakt,
ik schat zon 10-30 km afgelegd.
Mn accu moet ik wel vernieuwen, die houdt geen spanning.
Als ik meet op de polen tijdens draaien laadt het systeem met zon 13,5 V klopt dat wel zon beetje?
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Wim,massey 35 schreef: ↑zo 08 nov 2020 19:11 Hallo GJM,
Je achternaam is toch Mooy?
Dat is jouw Goudbuik nu ook, nog even de stoel in orde maken en je kunt tevreden zijn over het eindresultaat.
Ik zie 3 verschillende kleuren grijs op de foto's van 2 en 7 november.
1 In de spuitcabine.
2 In jouw werkplaats.
3 buiten.
Op de laatste foto buiten is ongeveer de juiste werkelijke kleur? ( daglicht ) Klopt!
Groeten Wim.
Klopt, Mn achternaam is Mooij en dank je wel voor het compliment.
De trekker heeft nu nog drie kleuren grijs, de motorkap en spatborden zijn zoals op de foto buiten. De voorwielen hebben een iets donkerdere tint, deze heb ik gelijk na aankoop opgeknapt omdat de banden leegliepen en slecht waren. De achterwielen zijn te donker, die had ik zo gekocht met mooie nieuwe banden en moet ik nog spuiten, maar dit weekend was zo mooi ik kon de kans voor een testrit niet laten glippen vond ik. Die gaan er nu ook weer af, ik wil bovendien proberen om het centrale gedeelte er anders op te zetten zodat de band iets meer in het spatbord komt, maar de bouten zitten echt muur en muurvast.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
impressie rijden op zondag
Sorry, maar ik heb gisteren weer zo lekker gereden op de 35 dat ik toch nog wat wil delen voor ik weer op het technische verslag overga.
Zondag wederom een leuk testrondje gereden. alles werkte naar behoren dus ik mag het een succes noemen volgens mij.
Punten van aandacht:
Een filmpje van de eerste rit, (Ctrl+click, it opens in a separate screen)
https://www.youtube.com/watch?v=HiXH6semKL4
Voor Na, tijdens mijn rit kwam ik langs een MF dealer, leuk om even het contrast op foto te zetten vond ik
Zondag wederom een leuk testrondje gereden. alles werkte naar behoren dus ik mag het een succes noemen volgens mij.
Punten van aandacht:
- Aan de brandstof pomp zijde zie ik twee of drie zweet streepjes naar beneden lopen vanaf de koppakking, zeer miniem, maar toch
achter de brandstofpomp lopen ook twee zweet streepjes, ik denk dat het deksel erachter niet goed afdicht, rotklusje, maar te doen.
er lag een druppel koelvloeistof onder de radiator op de grond, aan het koelvloeistof niveau is niets te zien.
op de koppeling blok /versnellingsbak zit een beetje olie, niet genoeg om te druppelen. De oliedruk stond zaterdag nog een beetje hoog, die heb ik laten zakken. kijken of het overgaat en even lijken door het inspectieluik van de koppeling.
Een filmpje van de eerste rit, (Ctrl+click, it opens in a separate screen)
https://www.youtube.com/watch?v=HiXH6semKL4
Voor Na, tijdens mijn rit kwam ik langs een MF dealer, leuk om even het contrast op foto te zetten vond ik
Laatst gewijzigd door GJM op do 22 feb 2024 14:35, 4 keer totaal gewijzigd.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
-
- Site Admin
- Berichten: 2318
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Leuk die voor en na foto. Dat contrast met het moderne spul is toch wel groot. Leuk om te doen.
Engels spul lek vrij krijgen is best moeilijk. Ook mijn trekker is nog steeds niet helemaal lekvrij. Vooral in de zomer wanneer alles nog dunner is.
De kop moet je een keer natrekken als die goed heet is geweest.
Dit is de reden waarom sommigen de ene winter de restauratie doen en de volgende winter het schilderwerk.
Kun je in de zomer alle lekken verhelpen.
Engels spul lek vrij krijgen is best moeilijk. Ook mijn trekker is nog steeds niet helemaal lekvrij. Vooral in de zomer wanneer alles nog dunner is.
De kop moet je een keer natrekken als die goed heet is geweest.
Dit is de reden waarom sommigen de ene winter de restauratie doen en de volgende winter het schilderwerk.
Kun je in de zomer alle lekken verhelpen.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Hallo GJM,
Ga jij ook meedoen met ploegwedstrijden met een 2 schaar rondgaande ploeg? (2 x 10 of 2 x 12 inch)
Als je de bouten los kunt krijgen, de wielen dan gelijk op de juiste spoorbreedte zetten.
Het gaat om de maat tussen de voorwielen en de achterwielen.
Er is een ideale maat voor.
Als de wielen te breed staan krijg je bij de laatste omgang een extra wielspoor.
Een extra wielspoor betekend strafpunten.
Te smal is ook niet handig.
Ik kan die maat wel opzoeken als je er belang bij hebt.
Groeten Wim.
Ga jij ook meedoen met ploegwedstrijden met een 2 schaar rondgaande ploeg? (2 x 10 of 2 x 12 inch)
Als je de bouten los kunt krijgen, de wielen dan gelijk op de juiste spoorbreedte zetten.
Het gaat om de maat tussen de voorwielen en de achterwielen.
Er is een ideale maat voor.
Als de wielen te breed staan krijg je bij de laatste omgang een extra wielspoor.
Een extra wielspoor betekend strafpunten.
Te smal is ook niet handig.
Ik kan die maat wel opzoeken als je er belang bij hebt.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
ha, ja das een reden. Ik heb voor deze modulaire methode gekozen om Mn ruimte zo goed mogelijk te benutten.admin schreef: ↑ma 09 nov 2020 19:19 Leuk die voor en na foto. Dat contrast met het moderne spul is toch wel groot. Leuk om te doen.
Engels spul lek vrij krijgen is best moeilijk. Ook mijn trekker is nog steeds niet helemaal lekvrij. Vooral in de zomer wanneer alles nog dunner is.
De kop moet je een keer natrekken als die goed heet is geweest.
Dit is de reden waarom sommigen de ene winter de restauratie doen en de volgende winter het schilderwerk.
Kun je in de zomer alle lekken verhelpen.
Vooralsnog valt het qua lekken nog mee. Ik zal de kop inderdaad natrekken. En gister al met een sleutel de bouten van het dekseltje gecontroleerd, die kon ik vrij gemakkelijk nog iets aandraaien. Jammer dat het achter de brandstofpomp zit.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Wim,massey 35 schreef: ↑ma 09 nov 2020 22:42 Hallo GJM,
Ga jij ook meedoen met ploegwedstrijden met een 2 schaar rondgaande ploeg? (2 x 10 of 2 x 12 inch)
Als je de bouten los kunt krijgen, de wielen dan gelijk op de juiste spoorbreedte zetten.
Het gaat om de maat tussen de voorwielen en de achterwielen.
Er is een ideale maat voor.
Als de wielen te breed staan krijg je bij de laatste omgang een extra wielspoor.
Een extra wielspoor betekend strafpunten.
Te smal is ook niet handig.
Ik kan die maat wel opzoeken als je er belang bij hebt.
Groeten Wim.
Heel eerlijk gezegd heb ik nog niet erg nagedacht over het "post renoveren"
Al moet ik zeggen dat ik al wel met Piet Mooij over de aanschaf van een ploeg heb gesproken. en de wedstrijden lijken mij wel leuk.
overweging:
Ik heb nog nooit geploegd, het lijkt mij dat je het wel moet oefenen voor je aan wedstrijden begint , maar het kan geen kwaad om qua wiel zettingen er al op af te stemmen, al was het alleen al om mijn kennis uit te breiden, dus ik ben wel geïnteresseerd in de maat Wim.
Dit gezegd hebbende, mijn hef doet het ogenschijnlijk goed, maar wat me opviel was dat als ik de hefknop in neutraal heb staan en de draft ook. als ik dan met de draft knop een beetje naar achter schuif gaat de hef omhoog. Klopt dit?
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Hallo GJM,
De DRAFT knop is de diepteregeling?
Dat klopt, als je die langzaam omhoog doet en hij komt op het punt dat die begint te heffen, dan gaat hij door tot hij helemaal bovenin zit en afblaast via het overdruk ventiel.
Als je de positie knop iets omhoog doet, dan gaat de hef maar een klein stukje omhoog.
De binnenmaten van de wielen zal ik opzoeken.
Groeten Wim.
De DRAFT knop is de diepteregeling?
Dat klopt, als je die langzaam omhoog doet en hij komt op het punt dat die begint te heffen, dan gaat hij door tot hij helemaal bovenin zit en afblaast via het overdruk ventiel.
Als je de positie knop iets omhoog doet, dan gaat de hef maar een klein stukje omhoog.
De binnenmaten van de wielen zal ik opzoeken.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Wim,massey 35 schreef: ↑di 10 nov 2020 22:30 Hallo GJM,
De DRAFT knop is de diepteregeling?
Dat klopt, als je die langzaam omhoog doet en hij komt op het punt dat die begint te heffen, dan gaat hij door tot hij helemaal bovenin zit en afblaast via het overdruk ventiel.
Als je de positie knop iets omhoog doet, dan gaat de hef maar een klein stukje omhoog.
De binnenmaten van de wielen zal ik opzoeken.
Groeten Wim.
klopt de diepteregeling, (ik zit zo in de engelse handleiding en instructies

Het door jou beschrevene klopt precies, dus das goed
bij voorbaat dank!
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Hallo GJM,
De afstand tussen de wielen bij een 12 inch 2 schaar rondgaande Ferguson ploeg moet indien mogelijk 1.06 meter zijn, zowel de voorwielen als de achterwielen.
Ik meet bij mijn MF 35 met 600-16 voor en 12.4/11-28 achter tussen de wielen 1.05 meter.
Spoorbreedte voor 1.22 en achter 1.32 meter volgens citaat, dit heb ik niet nagemeten.
Groeten Wim.
De afstand tussen de wielen bij een 12 inch 2 schaar rondgaande Ferguson ploeg moet indien mogelijk 1.06 meter zijn, zowel de voorwielen als de achterwielen.
Ik meet bij mijn MF 35 met 600-16 voor en 12.4/11-28 achter tussen de wielen 1.05 meter.
Spoorbreedte voor 1.22 en achter 1.32 meter volgens citaat, dit heb ik niet nagemeten.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Dank je Wim!massey 35 schreef: ↑wo 11 nov 2020 22:21 Hallo GJM,
De afstand tussen de wielen bij een 12 inch 2 schaar rondgaande Ferguson ploeg moet indien mogelijk 1.06 meter zijn, zowel de voorwielen als de achterwielen.
Ik meet bij mijn MF 35 met 600-16 voor en 12.4/11-28 achter tussen de wielen 1.05 meter.
Spoorbreedte voor 1.22 en achter 1.32 meter volgens citaat, dit heb ik niet nagemeten.
Groeten Wim.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
Hefdeksel monteren
Zo,
De opwinding van de testritten is weer een beetje weg dus terug naar de realiteit.
Voor de ritten heb ik uiteraard ook het hefdeksel gemonteerd an de hef afgesteld en getest. Succesvol gelukkig.
Alles werkte meteen goed tot mijn blijdschap.
De boutkoppen en het passstuk in de primer voordat ik die ook in de bronskleur spuit
De opwinding van de testritten is weer een beetje weg dus terug naar de realiteit.
Voor de ritten heb ik uiteraard ook het hefdeksel gemonteerd an de hef afgesteld en getest. Succesvol gelukkig.
Alles werkte meteen goed tot mijn blijdschap.
De boutkoppen en het passstuk in de primer voordat ik die ook in de bronskleur spuit
Laatst gewijzigd door GJM op vr 23 feb 2024 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)