Restauratie FE 35 Goudbuikje 1957 & bouw kloofmaschine
Moderators: Tony, fergie, admin
Re: Restauratie FE 35 Goudbuikje
Hallo GJM,
Ik heb deze set in 2015 zelf ook imitatie gekocht bij hetzelfde bedrijf.
Toen werd het nieuwe type stofhoes daar nog niet geleverd.
Origineel via de MF dealer wel.
Ik heb toen de nieuwe imitatie set losgedraaid en de originele MF hoes gemonteerd.
De kwaliteit lijkt wel redelijk goed, de maten van o. a. de buitenschroefdraad op de grote moer waren wel goed.
Ik heb van deze firma ook wel delen gehad die totaal niet pasten of een verkeerde afdichting.
Groeten Wim.
Ik heb toen de nieuwe imitatie set losgedraaid en de originele MF hoes gemonteerd.
De kwaliteit lijkt wel redelijk goed, de maten van o. a. de buitenschroefdraad op de grote moer waren wel goed.
Ik heb van deze firma ook wel delen gehad die totaal niet pasten of een verkeerde afdichting.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Ik heb ook uiteenlopende ervaringen, maar gemiddeld wel goed. Met redelijke service. Andersom heb ik ook zeer matige ervaringen met levering uit de UK. maar ook hier goede after sales service.massey 35 schreef: ↑do 27 aug 2020 22:22 Hallo GJM,
Groeten Wim.
Bij elkaar mag ik niet klagen.
Ik woon in de buurt van besproken bedrijf en ben in het begin wel langs gereden.
Dat is vrij zinloos, ik hoopte op aanwezige expertise en advies, maar dat was niet het geval. het is vooral een Internet verkoop bedrijf volgens mij.
Ik zie in je onderschrift dat je ook een Bernard W12 motor hebt? ik bezit er toevallig ook 2

En ik ben heel benieuwd naar jouw goudbuikje btw
Laatst gewijzigd door GJM op zo 20 aug 2023 9:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Goudbuikje '57, Horex Regina 250 '57, Bernard W12 (2x)
Hallo GJM,
Ik heb eerst nog meerdere andere grote klussen thuis te doen.
Daarna de motor van de goudbuik reviseren, die heeft namelijk veel te veel carterdruk.
De goudbuik is nu nog rood grijs, maar moet later wel in de goud grijze kleur komen.
Groeten Wim.
Ik heb eerst nog meerdere andere grote klussen thuis te doen.
Daarna de motor van de goudbuik reviseren, die heeft namelijk veel te veel carterdruk.
De goudbuik is nu nog rood grijs, maar moet later wel in de goud grijze kleur komen.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Ah, net zon project als het mijne dus.
Leuk
Leuk
Een tweedehands nieuwe quadrant aangeschaft, de oude was niet veel meer met missende onderdelen]
Na opknappen....
Na opknappen....
Laatst gewijzigd door GJM op vr 23 feb 2024 19:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Hef
Inmiddels de hef weer in elkaar en zelfs afgesteld.
Tijdens de montage bleek dat de draft control veer welke ik gekocht heb zoals je eerder kon zien, aan de zijde van de pen naar de bediening 4mm dieper is dan de oude.
Hierdoor was de bediening niet af te stellen zoals dat zou moeten.
Ik heb het opgelost door een 4mm ring van aluminium te maken en deze op de "paddenstoel" bout van het verenpakket te plakken en op deze manier de 4mm te kompenseren.
Dat lijkt aardig gelukt en nu kon ik de veren wel afstellen op de 1,5 kg
4mm ring gemaakt De oude en de nieuwe verschillen van diepte Diepte nieuwe
Tijdens de montage bleek dat de draft control veer welke ik gekocht heb zoals je eerder kon zien, aan de zijde van de pen naar de bediening 4mm dieper is dan de oude.
Hierdoor was de bediening niet af te stellen zoals dat zou moeten.
Ik heb het opgelost door een 4mm ring van aluminium te maken en deze op de "paddenstoel" bout van het verenpakket te plakken en op deze manier de 4mm te kompenseren.
Dat lijkt aardig gelukt en nu kon ik de veren wel afstellen op de 1,5 kg

4mm ring gemaakt De oude en de nieuwe verschillen van diepte Diepte nieuwe
Laatst gewijzigd door GJM op vr 23 feb 2024 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Hef
Nu heb ik het geheel op poten gezet zodat ik het compleet netjes weg kan zetten tot ik er aan toe ben het te monteren in de trekker.
Volgende stap is de hydrauliek pomp ophalen en nakijken.
Volgende stap is de hydrauliek pomp ophalen en nakijken.
Laatst gewijzigd door GJM op do 22 feb 2024 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hihi, Ik vind het wel grappig, je vind jouw traktor "all over the place"....
Neusje hier, lift daar etc.

Neusje hier, lift daar etc.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
Bedoel je hier in her verslag en elders bij de vragen? of bedoel je het anders?
Nee, eigenlijk meer bij jou in de garage, neusje in de ene hoek, kontje onder de trap (bij wijze van spreken) hef op de tafel etc.
Groet, Bert
Klopt ja,
Ik werk "modulair"

De achterkant staat nog elders in de opslag. en op deze manier kan ik overzichtelijke projectjes afronden, als straks het weer weer donker is ga ik weer groter aan de gang. Ik verwacht deze winter de FE35 wel klaar te krijgen. Ik ga eerdaags de hydrauliek pomp ophalen. Nog een mooi overzichtelijk object toch? eenmaal klaar kan die ook in een doos wachten om uiteindelijk gemonteerd te worden. Ik vind het een heel erg leuk project.
Is het ook, en ziet er erg goed uit!
Groet, Bert
oliepomp
Ik heb de oliepomp inmiddels uit de trekker gehaald en op de werkbank liggen.
Eerste indruk is goed, geen slijtage of krassen. Dus een O ringen pakket besteld en daarna de boel schoonmaken en weer in elkaar zetten.
Tevens heb ik de resterende achterkant van de trekker op zn flens gezet om zo de muurvaste spatborden te kunnen demonteren en daarna de assen te trekken.
Eerste indruk is goed, geen slijtage of krassen. Dus een O ringen pakket besteld en daarna de boel schoonmaken en weer in elkaar zetten.
Tevens heb ik de resterende achterkant van de trekker op zn flens gezet om zo de muurvaste spatborden te kunnen demonteren en daarna de assen te trekken.
Laatst gewijzigd door GJM op do 22 feb 2024 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.