mf 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
robin
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
Contacteer:

mf 35

Bericht door robin »

onze mf 35 (4-cylinder diesel) start zeer moeilijk hij demarret goed maar hij slaat niet aan ik denk dat het branstof systeem moet ontlucht worden

volgens andere moet het de bransstof filter zijn of de brandstof pomp



wat zou nou het probleem kunnen zijn?

groetjes robin
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

admin
Site Admin
Berichten: 2323
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Robin,

Oudere MF 35 met een 4 cylinder Standard Diesel motor starten altijd wat moeilijk. Dat is een bekend verschijnsel. Hier zijn twee hoofd oorzaken voor aan te wijzen. De eerste compressie verlies door slijtage (ouderdom). De tweede is verlopen van de timing van de brandstof pomp. (ouderdom). Beide hele normale zaken. De brandstof op tijd zetten (liefst 1 graad eerder) kun je zelf doen. Als de compressie de hoofdoorzaak is, dan moet de motor gereviseerd worden. Dat kost wat meer moeite.

Ontluchten bij een goed lopende trekker die voldoende vermogen levert is geen goede optie. In de eerste plaats zit er geen lucht in, in de tweede plaats richt je vaak meer schade aan. Het brandstof filter vervangen is altijd slim om te doen. Zeker als die al meerdere jaren mee gaat.

Als de trekker ook zijn vermogen niet levert, dan moet je verder zoeken naar een andere oorzaak. Daar lijkt het echter bij jou niet op.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

robin
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
Contacteer:

Bericht door robin »

dus ligt het aan de timing, hoe moet je deze sneller zetten , waar?


groetjes robin
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Robin,

Het KAN aan de timing liggen. Er is echter ook een grote kans dat de motor compressie verlies heeft, daar staan ze wel om bekend. Wat de timing procedure betreft, dat wordt vaker gevraagd dus heb ik er even een FAQ'tje van gemaakt :
viewtopic.php?t=84


Groetjes,

René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie