- IMG-20200127-WA0008.jpeg (130.96 KiB) 6972 keer bekeken
- 20200127_230428a.jpg (112.89 KiB) 1132 keer bekeken
Moderators: Tony, fergie, admin
Je hebt gelijk, maar we zijn er inmiddels achter dat het mengen waarschijnlijk niet goed is gegaan. Eind van de week een nieuwe poging. eerst een test en dan weer overspuiten.Evertjan schreef: ↑di 28 jan 2020 17:36 Prachtig mooi project.
Als je verf mengt is het verstandig om alles in 1 keer te mengen, vooral als het een lak is die ergens op kleur gemaakt wordt. 2 keer exact dezelfde kleur mengen kan haast alleen in de fabriek. Gebruik zelf de sparex verf gewoon op code besteld en hier zit nagenoeg geen kleurverschil in. Met bootjes schilderen weet ik ook nog dat we altijd naar het batch nummer keken en zorgden voor een extra blikje om later bij te werken.
Succes, ziet er verder allemaal spatzuiver uit.
Mvgr.
Evert
Ik ik had verf bij HP gekocht voor de goudbuik. Dit was stoneleigh Grey. Dat vond ik te donker. Na wat speuren vond ik mensen die ral7005 gebruikten. Ik vind het moeilijk te bepalen wat goed is, Maar deze kleur lijkt me redelijk.evert65 schreef: ↑do 06 feb 2020 22:48 ral 7005 lijkt mij niet de juiste keuze
maar het is jouw trekker , als jij er gelukkig mee ben is het goed
ik heb sparex gebruikt, zonder ral nummer
alleen de pedalen heb ik laten moffelen en dat kon alleen op een ral nummer
7005 lag er het dichste bij, maar je ziet als je een beetje goed kijk toch kleur verschil