hallo
bij mijn mf 65 kom er motor olie op de rand van het blok onder de startmotor
het lijkt via de startmotor te komen zou dit kunnen ?
gr jos
olie lek mf 65 mk 1
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: olie lek mf 65 mk 1
Hoi Jos,
Daar hoort geen olie te komen. Dat hoort helemaal droog te zijn.
Kun je een onder het koppelingshuis kijken of het lekgaatje voor olie daar misschien verstopt is?
Dat gaatje wil wel eens verstopt raken. Normaal zit er een gebogen splitpen door om te voorkomen dat die verstop raakt.
Let op, als die verstop is en je maakt hem open, dan betekend meestal flink wat olie.
Als je daar olie ziet, is meestal een lekkende versnellingsbak keering de reden van de olie.
Om te vervangen moet de trekker doormidden. Kun je gelijk de koppelingsplaten schoon maken.
Daar hoort geen olie te komen. Dat hoort helemaal droog te zijn.
Kun je een onder het koppelingshuis kijken of het lekgaatje voor olie daar misschien verstopt is?
Dat gaatje wil wel eens verstopt raken. Normaal zit er een gebogen splitpen door om te voorkomen dat die verstop raakt.
Let op, als die verstop is en je maakt hem open, dan betekend meestal flink wat olie.
Als je daar olie ziet, is meestal een lekkende versnellingsbak keering de reden van de olie.
Om te vervangen moet de trekker doormidden. Kun je gelijk de koppelingsplaten schoon maken.
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Gerrit, ik geloof dat die rand toch een beetje te hoog is voor wat jij zegt, ik denk eerder dat het zou komen door de aansluiting van de tellerkabel, of misschien de pakking van het kleppendeksel die lekt. Misschien zelfs door het brandstofkraantje wat lekt? heb ik ook wel eens gezien, als dat er maar lang genoeg ligt lijkt het vanzelf een keer op olie.
Groet, Bert
1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)
-
- Site Admin
- Contacteer:
Hoi Bert,
De oorsprong van een lek vinden, is soms best lasig. Vaak moet je omhoog zoeken.
Wat remmenreiniger spuiten, droogmaken en kijken of het weer nat wordt.
En dan kan het ook nog droog blijven bij een koude de motor en in de zomer weer lekken omdat dan de vloeistoffen juist veel dunner worden.
De oorsprong van een lek vinden, is soms best lasig. Vaak moet je omhoog zoeken.
Wat remmenreiniger spuiten, droogmaken en kijken of het weer nat wordt.
En dan kan het ook nog droog blijven bij een koude de motor en in de zomer weer lekken omdat dan de vloeistoffen juist veel dunner worden.
Groetjes Gerrit Preuter
Precies, daarom schreef ik ook wat ik meegemaakt heb, uiteindelijk (ik weet het nog steeds niet zeker) is het het kraantje of de onderkant van de tank waar de schroefdraad op geklonken zit wat lekt, en op dezelfde plek nattigheid achterlaat.
Groet, Bert