Ik ben in het bezit van een voerwagentje. Dit is een wagentje met een 450ltr tank erop van waaruit ik mijn nertsen kon voeren met een pomp.
De pomp wordt bediend door een hydraulisch systeempje d.m.v een voetpedaal.
Inmiddels is de tank/bak er al jaren af en gebruik ik hem als vervoermiddel (zie foto) gemotoriseerde kruiwagen

Ben al jaren een gepassioneerd Imker en gebruik het karretje met zijn 3 cilinder kubota dieseltje om mee naar mijn bijen te gaan, dan heb ik meteen alles bij de hand.
Vraag 1: Welk type hydraulische olie gaat er doorgaans in dit soort systemen. Voor de automaatbak van mijn oude MercedesBenz heb ik ATF2 staan, maar kan dat.
Er zit een nogal groot filter voor het systeem op waar ik nog aan moet zien te komen.
Vraag 2: Is het mogelijk om een lift systeempje op dit karretje te maken, ik zou er graag mijn bijen kasten mee tillen. Zijn om en nabij de 20 en 50 kg en zijn soms te lastig om te verplaatsen.
Vraag 3: Het motortje wil soms lastig starten, ik denk dat ik na al die jaren wel een drie nieuwe gloeistiften moet plaatsen. Het gloeien gaat nog via een spiraaltje op het dashboard en duurt lang

Zal morgen wat meer foto's plaatsen van specifieke delen die betrekking hebben op het hydraulische systeem, misschien is er iemand die her iets over kan zeggen.
Ik meen in het verre verleden het hier wel eens over dit wagentje gehad te hebben :lol:karretje staat overigens inmiddels vanuit Fr. in NL Prov.Groningen
PS
Voor de "oude" bekende hier op het forum: De klepelmaaier achter de Massey 145 doet het nog steeds