hallo allemaal
ik weet een ferguson te20-P3 te koop staan voor 1000 eur.
de trekker is van het jaar 1959. volgens de verkoper zou de motor, de versnellingsbak en de hef in orde zijn, alleen is er werk aan elektrische bedrading en ook aan het plaatwerk is nog veel werk. spijtig genoeg zijn er geen heflatten bij en is er geen verlichting aanwezig.
nu heb ik twee vragen. is dit een redelijk prijs?
en kan je nog makkelijk aan onderdelen geraken voor zo een perkins P3?
groeten koen
ferguson te20-P3
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Contacteer:
Hello Koen,
Perkins onderdelen zijn op zich geen probleem al kan het bij de P3 wat meer moeite kosten. Houd er wel rekening mee dat als het wel mooi lijkt te lopen dat geen geen garantie is voor de staat van de motor. Diesels hebben de neiging nog best aardig te lopen als je ze voor het eerst hoort maar zodra je er een hebt horen lopen die gereviseerd is wordt het behoorlijk anders. Als hij ook een hele poos stil heeft gestaan zul na enige tijd lopen pas de gebreken boven water krijgen. Dus lopend en rijdend is niet per defenitie reden voor een hoge vraag prijs.
Een TE uit 59 bestaat niet, ze zijn in 56 gestopt. Er zullen ook niet veel ombouw sets geplaatst zijn tegen die tijd, de diesel versie van Ferguson zelf was toen ook tweede hands te krijgen.
Tja, alle trekkers van deze leeftijd hebben rotterij aan het plaatwerk, missen onderdelen enz. Meestal is er wel spul te koop alleen moet je er wel af en toe goed voor betalen. Hoe meer er dus wel bij is hoe beter/goedkoper het zal uitvallen als je klaar bent. Setje heflatten nieuw zal je toch gauw een honderd of 4 kosten en tweedehands goede vinden is niet zo eenvoudig. Zelfde geld voor plaatwerk, en da's tweedehand vrijwel uitgesloten om dat in nette staat te vinden.
Uiteindelijk zul je toch zelf moeten beslissen of het ding je past. De P3 is redelijk zeldzaam dus dat heeft wellicht meer waarde dan de staat van de trekker.
Groetjes,
René.
Perkins onderdelen zijn op zich geen probleem al kan het bij de P3 wat meer moeite kosten. Houd er wel rekening mee dat als het wel mooi lijkt te lopen dat geen geen garantie is voor de staat van de motor. Diesels hebben de neiging nog best aardig te lopen als je ze voor het eerst hoort maar zodra je er een hebt horen lopen die gereviseerd is wordt het behoorlijk anders. Als hij ook een hele poos stil heeft gestaan zul na enige tijd lopen pas de gebreken boven water krijgen. Dus lopend en rijdend is niet per defenitie reden voor een hoge vraag prijs.
Een TE uit 59 bestaat niet, ze zijn in 56 gestopt. Er zullen ook niet veel ombouw sets geplaatst zijn tegen die tijd, de diesel versie van Ferguson zelf was toen ook tweede hands te krijgen.
Tja, alle trekkers van deze leeftijd hebben rotterij aan het plaatwerk, missen onderdelen enz. Meestal is er wel spul te koop alleen moet je er wel af en toe goed voor betalen. Hoe meer er dus wel bij is hoe beter/goedkoper het zal uitvallen als je klaar bent. Setje heflatten nieuw zal je toch gauw een honderd of 4 kosten en tweedehands goede vinden is niet zo eenvoudig. Zelfde geld voor plaatwerk, en da's tweedehand vrijwel uitgesloten om dat in nette staat te vinden.
Uiteindelijk zul je toch zelf moeten beslissen of het ding je past. De P3 is redelijk zeldzaam dus dat heeft wellicht meer waarde dan de staat van de trekker.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik heb voor de mijne (TE20 P3 1947) 750 of 800 euro betaald. (weet ik niet meer precies) en hij is zo goed als compleet. Ik weet dat de motor gereviseerd is inclusief de verstuivers en hij is ook niet rot. Wel aardig wat roest maar geen gaten. Er moesten nieuwe voorbanden op en de electriek heeft wat werk nodig net als het weer gangbaar maken van de remmen. 1000 euro klinkt wat veel voor its wat om te beginnen al niet kompleet en/of doorgeroest is.
Ik moet hier ook wel weer aan toevoegen dat ik nog niet veel ervaring heb met Ferguson of tractors in het algemeen.
Ik moet hier ook wel weer aan toevoegen dat ik nog niet veel ervaring heb met Ferguson of tractors in het algemeen.