hef mf 240 werkt niet
Moderators: Tony, fergie, admin
hef mf 240 werkt niet
hallo ik ben in het bezit van een mf 240
Tot op heden werkte de hef prima
maar vanmiddag toen ik een burg sneeuw met het blad naar achteren wilde duwen werkte de hef niet meer
De druk was er totaal af na het ontkoppelen van de schuif kan je de hef moeiteloos op en neer tillen
Ik heb de hydraulische olie na gekeken en dat was goed
Ook de hendel onder de stoel staat in de midden stand
Op het dashbord geeft de meter ook voldoende druk aan
Toen het heel koud was -30 ging de hef heel traag ondanks dat die aan de moterverwarming stond echter toen het van daag weer warmer werd nu -5 was er aanvankelijk geen probleem alles werkte goed maar nu dus niet meer
Kan iemand mij vertellen wat evetueel het problleem zou kunnen zijn
Ik ben helaas niet zo techneut zoals de meesten van jullie en langs komen lukt ook niet aangezien we in noord zweden zitten met vr grt hendrik perdok
Tot op heden werkte de hef prima
maar vanmiddag toen ik een burg sneeuw met het blad naar achteren wilde duwen werkte de hef niet meer
De druk was er totaal af na het ontkoppelen van de schuif kan je de hef moeiteloos op en neer tillen
Ik heb de hydraulische olie na gekeken en dat was goed
Ook de hendel onder de stoel staat in de midden stand
Op het dashbord geeft de meter ook voldoende druk aan
Toen het heel koud was -30 ging de hef heel traag ondanks dat die aan de moterverwarming stond echter toen het van daag weer warmer werd nu -5 was er aanvankelijk geen probleem alles werkte goed maar nu dus niet meer
Kan iemand mij vertellen wat evetueel het problleem zou kunnen zijn
Ik ben helaas niet zo techneut zoals de meesten van jullie en langs komen lukt ook niet aangezien we in noord zweden zitten met vr grt hendrik perdok
-
- Site Admin
- Contacteer:
Re: hef mf 240 werkt niet
Het is even moeilijk gokken van deze kant.
Het kan nog steeds van alles zijn.
Heb je een aansluiting voor externe hydrauliek? Dan kun je kijken of je daar nog wel druk op hebt.
Heb je dat, dan rustig eens even de stand van alle handels nakijken. Misschien dat je iets over het hoofd ziet.
Alle handles een keer rustig op en neer bewegen en kijken wat er gebeurd, maar ook voelen of je iets ongewoons voelt. Soms is er iets los geschoten en kun je dat zo voelen. Soms schiet het ook ineens terug en werkt het weer.
Heb je op de externe aansluiting ook geen druk, dan kan het filter van de pomp verstop zitten of is er iets lek waardoor je geen druk meer opbouwt.
Via de volgende link kom je veel informatie tegen over het hefsysteem in het algemeen.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/doc ... 11_000.htm
Via de volgende link kom je het systeem van de 200 serie tegen.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/doc ... 1_000.html
Het kan nog steeds van alles zijn.
Heb je een aansluiting voor externe hydrauliek? Dan kun je kijken of je daar nog wel druk op hebt.
Heb je dat, dan rustig eens even de stand van alle handels nakijken. Misschien dat je iets over het hoofd ziet.
Alle handles een keer rustig op en neer bewegen en kijken wat er gebeurd, maar ook voelen of je iets ongewoons voelt. Soms is er iets los geschoten en kun je dat zo voelen. Soms schiet het ook ineens terug en werkt het weer.
Heb je op de externe aansluiting ook geen druk, dan kan het filter van de pomp verstop zitten of is er iets lek waardoor je geen druk meer opbouwt.
Via de volgende link kom je veel informatie tegen over het hefsysteem in het algemeen.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/doc ... 11_000.htm
Via de volgende link kom je het systeem van de 200 serie tegen.
http://www.annatefka.nl/mf_techniek/doc ... 1_000.html
Groetjes Gerrit Preuter
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator
Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger
de hendels staat in de goede stand en heb ze ook meerdere keren heen en weer bewogen de externe aansluiting heb ik niet geprobeerd gebruik ze ook niet en nog nooit gebruikt Als ik de koppeling indruk begrijp ik moet er olie uitkomen of zie ik dat te simpel en ik moet denk ik ook het hendel bij de voorzijde stoel om zetten op extern uttag
de stuurbekrachtiging werkt wel weet ondertussen dat het een aparte pomp is
Laatst gewijzigd door bamse op zo 18 mar 2018 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Bamse,
Werkt de aftakas wel?
Ben je met de sneeuwschuif ergens achteruit tegenaan gereden, waardoor de topstang met een klap naar voren kwam?
Groeten Wim.
Werkt de aftakas wel?
Ben je met de sneeuwschuif ergens achteruit tegenaan gereden, waardoor de topstang met een klap naar voren kwam?
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
ja ik reed hard in een sneeuwhoop ik heb de aftak as nog niet geprobeerd
de aftak as draait dus daar zit het niet Maar nu ik goed gekeken heb zie ik dat waar de topstang zit een cilnder naar het blok gaat Ik weet dat dit niet zo technisch uitgelegd is maar ik denk dat daar het probleem zit aangezien ik hard in de sneeuwhoop gereden ben maar hoe is dit op te lossen of heb ik een heel groot probleem
ik heb ondertussen in een wanhoops daad aan ketting aan de topstang bevestiging gedaan en aan een telefoon paal vastgezet en naar voren gereden en hij ging een cm uit maar echter niet met het gewenste gevolg wie weet wat er aan de hand is alle handels staan goed en de aftakas draait
Hallo Hendrik,
Heb jij ook een extra hydraliek aansluiting?
Want je sprak een keer over de handel onder de stoel.
Als je die handel onder de stoel op de extra hydrauliek aansluiting zet en je zet de buitenste en de binnenste hefhandel op heffen met lopende motor, komt er dan druk op de extra hydrauliek aansluiting?
Groeten Wim.
Heb jij ook een extra hydraliek aansluiting?
Want je sprak een keer over de handel onder de stoel.
Als je die handel onder de stoel op de extra hydrauliek aansluiting zet en je zet de buitenste en de binnenste hefhandel op heffen met lopende motor, komt er dan druk op de extra hydrauliek aansluiting?
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
Hallo wim Hier opperde iemand het idee dat er ijsvorming in de ventielen zit Heb hem nu de hele dag in de zon gezet en ook nog een tijd met draaiende moter en draaiende aftakas maar geen resultaat
Aan de voorkant van de stoel zit een hendel en die kan je in drie standen doen externe en midden hef trepunktlift en tipputtag oftewel kiepen Voor het gebruik van de hef staat die in de middenstand
Aan de achterkant zitten 2 hydr slangen maar in welke stand ik ze ook zet tipp of externe er komt geen druk op
Jij had het eerder over de topstang of die hard naar voren is gegaan en dat is wel het geval geweest
Aan de voorkant van de stoel zit een hendel en die kan je in drie standen doen externe en midden hef trepunktlift en tipputtag oftewel kiepen Voor het gebruik van de hef staat die in de middenstand
Aan de achterkant zitten 2 hydr slangen maar in welke stand ik ze ook zet tipp of externe er komt geen druk op
Jij had het eerder over de topstang of die hard naar voren is gegaan en dat is wel het geval geweest
Hallo Hendrik,
Er kan in het hefdeksel wat verbuigen als de klap op de topstang groot genoeg geweest is.
Ik heb dit al eens gezien bij een MF 135.
Het hoeft bij jouw tractor niet het geval te zijn!
Als je er wat olie aftapt en het rechterzijdeksel er afhaalt.
Beweegt de bediening van de hefpomp onderin dan als je beide hefhandels bedient?
Misschien wel handig om er iemand bij te halen die al wat een MF hefinrichting afweet.
Dit is niet negatief bedoelt in jouw richting!!!
Maar de hef / afstelling van een MF is redelijk ingewikkeld zonder speciaal gereedschap en kennis.
Groeten Wim.
Er kan in het hefdeksel wat verbuigen als de klap op de topstang groot genoeg geweest is.
Ik heb dit al eens gezien bij een MF 135.
Het hoeft bij jouw tractor niet het geval te zijn!
Als je er wat olie aftapt en het rechterzijdeksel er afhaalt.
Beweegt de bediening van de hefpomp onderin dan als je beide hefhandels bedient?
Misschien wel handig om er iemand bij te halen die al wat een MF hefinrichting afweet.
Dit is niet negatief bedoelt in jouw richting!!!
Maar de hef / afstelling van een MF is redelijk ingewikkeld zonder speciaal gereedschap en kennis.
Groeten Wim.
Ik denk dat ik er maar iemand bij ga halen Al zal het wel even zoeken worden hier In ieder geval iedereeen bedankt Groet uit noord Zweden