Motor

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
erik.korte

Motor

Bericht door erik.korte »

Ik ga beginnen met het inelkaar zetten van de motor van mijn 35 (3cil)
Zijn er nog dingen die ik moet weten? Ik heb gehoord dat je de delen moet monteren met hydroliekolie, klopt dit??

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Erik,

Geen hydroliek olie !. Gewoon de zelfde olie gebruiken waar je de motor normaal mee laat lopen. Alle draaiende delen er mee insmeren voor montage. Het is alleen ter smering voor de eerste start tot de oliedruk op komt. Als je het werkplaatsboek aanschaft van de 35 staat daar verder alles in wat er te weten valt over deze motoren.

Groetjes,

René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

erik.korte

Bericht door erik.korte »

Ok

Boeken heb ik allemaal , zelfs digitaal. Hierin stond iets over voeringen die moet je monteren met hd olie.

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Erik,

Voor zover mij bekend staat er in het boek alleen dat alle draaiende delen met motorolie voorzien dienen te worden gemonteerd en dat de krukas keering aan vliegwiel zijde er een uur in moet liggen (da's een stuk touw !) voor jet het monteerd. (replacement seals should be soaked in clean engine oil for an hour before fitting)

Mocht er sprake zijn van het niet begrijpen van de engelse benamingen kun je me altijd mailen , vermeld even het pagina nummer van het boek, dan kan ik je wel helpen aan de vertaling. Dat geld overigens ook voor andere mensen !.

Groetjes,

René de Bruin.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

marten mulder

Bericht door marten mulder »

heb op het werk al een aantal keer zo'n krukaskeering vervangen maar heb hem nog nooit een uur in de olie laten liggen.
Wat wij doen is het aluminium huis is insmeren met vloeibare pakking, en de onderste hoekjes waar de ronding over gaat in het motorblok goed in smeren met een soort kit, dan het koordje erop en zorgen dat het carter zo snel mogelijk gemonteerd wordt om het koordje op zijn plaats te houden.

Plaats reactie