Kwam volgende foto tegen, spreekt voor zich denk ik :
Groetjes,
René.
Laatst gewijzigd door fergie op zo 02 mar 2008 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Leuke foto van een stuurhuis van een Ferguson TE20 trekker.
Ik wist al lang dat de alumium gietdelen van de TE door zure olie opgegeten konden worden. In mijn eigen stuurhuis zat een gat van 1 cm.
Tja de mix van olie, water en tijd is funest voor dit materiaal.
Ik vermoed dat dit ergens aan de kust is in engeland. Zoute lucht en zout water hebben dit effect namelijk ook.
Groetjes,
René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz
Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....
Ik denk dat je gelijk hebt. De bouten zijn gemaakt van een edeler metaal (staal) dan alumium. Het alumium wordt dus als het ware opgeofferd voor het staal. Dat verklaard namelijk ook waarom de bouten nog zo goed zijn.