Juiste service manual TED-20

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
pompopom

Juiste service manual TED-20

Bericht door pompopom »

Admin vertelde mij hier in mijn vorig Topic dat ik in het bezit ben van een Ferguson TED20. Hij raadde mij ook aan een service manual aan te schaffen. Nu was ik dat al van plan. Maar welk is een goede?
Op het internet vind je verschillende versies:
- volledig blauwe kaft, nogal sober van uitvoering
- beige/gele kaft met in kleur afbeelding van de traktor
- gewoon witte kaft met min of meer zelfde opdruk als bij de blauwe, iets andere letters.

Zijn er verschillende manuals voor verschillende bouwjaren? Maw is er verschil in constructie tussen bouwjaren?
Of zouden het gewoon verschillende (her)drukken zijn?

Indien het laatste: Kan ik dan eender welke manual aanschaffen betreft de TED20 of raden jullie mij een uitgave aan?

mvg,
Koen
The Path of excess leeds to the tower of wisdom (W. Blake)

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Koen,

Het orginele MF manual wordt aangeboden als herdruk door oa. Jouke Bokma en nu ook door Holland-brand. Bijde zijn goed voor de gehele modellen range. De laatste is een voordelige keuze, ik heb goede ervaringen met Graham. Z'n webshop is op : http://www.fergusontractor.co.uk/retail ... gories.asp Betalen gaat via paypal, werkt bijzonder prettig. Het kan wel een week tot 10 dagen duren af en toe maar hij is volgens mij goedkoper dan Jouke. (45 pond is ca 60 euri).

De overige zijn meestal uitgegeven door technische uitgevers zoals kluwer met z'n vraagbaken voor auto's. Meestal is dat net niet zo uitgebreid, is alleen gespitst op gangbaar onderhoud en niet alles is daarom mee genomen.(of niet zo uitgebreid). Heel bekend zijn de tracprez uitvoeringen maar er zijn er nog wel een hand vol.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

pompopom

Bericht door pompopom »

Ziezo, gisteren dan maar meteen de shop manual en parts list besteld vanop de site die je aanbeveelde. Ben in blijde verwachting voor de komende dagen.

Bedankt voor de tip!
The Path of excess leeds to the tower of wisdom (W. Blake)

Plaats reactie