Probleem met starten TEF 20

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Maarten Pleiter

Re: Probleem met starten TEF 20

Bericht door Maarten Pleiter »

Hallo Rutger,

ik zou de motor een tijdje lang laten trekken, dat maakt alles goed los. Een keer voor de mestmixer zetten of iets dergelijks, doe ik ook met de TED. Natijd heb je een hele andere motor met veel meer power. Dan weetje wat er wel en niet goed is.

groeten,
Maarten
Ferguson-Brown Type A 1936/ Ford-Ferguson 2N 1943/ Ferguson TE P3 1947/ Ferguson TED 1954/ MF 35X 1963/ MF135/ MF 97/ Ferguson Banana Loader/ 2 Furrow plough/ Single furrow plough/ Springtine cultivator/ Rigid tine cultivator/ Tiller/ Steerage hoe/ Weeder/ Posthole digger/ Earthscoop/ Potato Ridger/ Potato Planter/ Potato fertilizer attachtment/ Potato spinner/ Subsoiler/ Transport box/ 3T tipping trailer/ Sawbench/ Dual wheel adapters/ Ferguson Tractor Jack

RutgerD

Bericht door RutgerD »

Beste Maarten,

Was inderdaad de bedoeling om de trekker flink te laten werken. Helaas gaat dat niet snel lukken.
Vanavond weer met de trekker bezig.
Wilden de carter ontluchting filter los halen op het moment dat de trekker al draait. Kijken of dat uit maakt voor toerental. Helaas start de trekker niet meer....

Brandstofpomp pompt niet. (Aanvoer naar de pomp zit wel goed, stond een hoge brandstofdruk op)

Niet veel los gehaald vanavond maar enkele conclusies:
-carterontluchting filter zat zo goed als dicht, gaan we niet eens schoon maken. te veel moeite voor zo'n goedkoop filter.
-Balg/ membraam aan de zijkant van brandstofpomp (waar de stophendel de brandstofpomp bedient) zit een klein gat in, toestand van resterende brandstofpomp weten we nog niet ( behalve dat de stophendel niet werkt).
- Brandstoffilters zijn zo goed als nieuw.

Zal morgen wat foto's uploaden.
Groeten
Rutger
MF35 4 cilinder 1958
Helpen met TEF20

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi Rutger,

Dat membraam aan de achterkant van de brandstof moet dicht zijn. Als dat niet dicht is, slaat de trekker op hol (gaat steeds sneller lopen). Als je daar toch mee bezig bent, kijk gelijk of de stang in de pomp zelf soepel heen en weer gaat.
Voor de rest zijn het degelijke pompen waar niet snel iets mee aan de hand is.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

RutgerD

Bericht door RutgerD »

Beste gerrit,

Ik kan bevestigen dat de trekker inderdaad langzaam op hol slaat.

Dachten eerst dat die wellicht olie aan het verbruiken was. Maar het is dus dat membraam.

Vanavond maar ff op zoek naar een nieuw membraam :)
Groeten
Rutger
MF35 4 cilinder 1958
Helpen met TEF20

RutgerD

Bericht door RutgerD »

Paar foto's van de TEF, membraam heeft volgens mij duidelijk zijn tijd gehad?!
Bijlagen
Carterfilter
Carterfilter
IMG_9553.JPG (118.77 KiB) 12063 keer bekeken
Gat zit onderin
Gat zit onderin
IMG_9552.JPG (107.51 KiB) 12063 keer bekeken
IMG_9551.JPG
IMG_9551.JPG (128.05 KiB) 12063 keer bekeken
Groeten
Rutger
MF35 4 cilinder 1958
Helpen met TEF20

admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door admin »

Hoi Rutger,

Dat membraam is inderdaad kapot (en vuil). Daar mag dus een nieuwe in.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Maarten Pleiter

Bericht door Maarten Pleiter »

Hoi Rutger,

Ja zo'n membraan moet inderdaad dicht zijn. Zelf heb ik al eens gehad met de P3 dat de banjo bout bij het inlaatspruitstuk van de vacuumleiding los gelopen was, trekker liep met gas dicht al volgas en als je dan gas bij gaf kwam er 1 straal zwarte rook uit. Gelukkig snel op kunnen lossen.

Groeten,
Maarten
Ferguson-Brown Type A 1936/ Ford-Ferguson 2N 1943/ Ferguson TE P3 1947/ Ferguson TED 1954/ MF 35X 1963/ MF135/ MF 97/ Ferguson Banana Loader/ 2 Furrow plough/ Single furrow plough/ Springtine cultivator/ Rigid tine cultivator/ Tiller/ Steerage hoe/ Weeder/ Posthole digger/ Earthscoop/ Potato Ridger/ Potato Planter/ Potato fertilizer attachtment/ Potato spinner/ Subsoiler/ Transport box/ 3T tipping trailer/ Sawbench/ Dual wheel adapters/ Ferguson Tractor Jack

RutgerD

Bericht door RutgerD »

De eigenaar van de trekker is weer aan het werk geweest. Balg was duidelijk kapot.

Bij het uit elkaar halen van de behuizing waar de balg in zit viel het hem op dat er een scheur in het aluminium/ijzer zat. Iemand heeft geprobeerd om dit voor hem te lassen. Met een niet al te best resultaat, kortom, hier iemand een vervangende behuizing? (Zie foto's)
Bijlagen
Zie hier de locatie van de behuizing
Zie hier de locatie van de behuizing
locatie.JPG (135.85 KiB) 12039 keer bekeken
En hier de behuizing zelf
En hier de behuizing zelf
behuizing.JPG (129.1 KiB) 12039 keer bekeken
Groeten
Rutger
MF35 4 cilinder 1958
Helpen met TEF20

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rutger,

Ik zal ff kijken in m'n doos pomp onderdelen als ik er morgen tenminste aan denk.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

RutgerD

Bericht door RutgerD »

fergie schreef:Hello Rutger,

Ik zal ff kijken in m'n doos pomp onderdelen als ik er morgen tenminste aan denk.

Groetjes,

René.

Rene, al wat kunnen vinden?
Groeten
Rutger
MF35 4 cilinder 1958
Helpen met TEF20

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rutger,

Ik heb af en toe een zeef als geheugen.....Ik ga er zo ff langs.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Rutger,

Ik heb alleen de andere helft nog liggen....

Groetjes,

René.

RutgerD

Bericht door RutgerD »

Bedankt voor het zoeken!

Een idee waar ik het onderdeel wel kan vinden?
Groeten
Rutger
MF35 4 cilinder 1958
Helpen met TEF20

RutgerD

Bericht door RutgerD »

Weer een update over de TEF.

Dankzij Symen hebben we weer een behuizing voor de balg, dat samen met een nieuwe balg heeft ervoor gezorgd dat we de trekker weer kunnen starten. Echter gebeurt het volgende:

1: olie lekt aan onderkant van de trekker, bij een splitpen. Ik begrijp dat die vlak achter het vliegwiel (kant van de versnellingsbak) zit. Dit gebeurt alleen als de trekker loopt.
2: we gingen er vanuit dat het vervangen van de balg er voor zorgt dat de trekker niet steeds sneller gaat lopen, echter gebeurt dit wel.
Moet er iets bij de pomp ingesteld worden. Of loopt de trekker toch op olie?

De stophendel werkt helaas ook nog steeds niet. De trekker blijft doorlopen...

Iemand ideeën?
Groeten
Rutger
MF35 4 cilinder 1958
Helpen met TEF20

fergie
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello rutger,

Als je aan de stopknop trekt kwam dan wel de membraam naar buiten of zie je de hendels achter het inspectie luikje wel bewegen ?.

De lekkage zal een keering in de bak zijn die lek is, moet de trekker in 2 stukken, zie de faq over splitsen van een trekker.

Groetjes,

René.

Plaats reactie